Obecné rozumy

Korekce nastavení hladiny karburátoru 16N3

Úprava nesprávných údajů v dílenské příručce.

Po marném nastavování hladiny v karburátoru 16N3-4 podle český DP - simson startoval a jel, ale nebyl schopen udržet volnoběh. Sehnal jsem tedy německou DP a světe div se, tam jsou jiné hodnoty pro horní polohu plováku. Rozměry v české jsou jak u obrázku tak v textu stejné, ale rozcházej se s německou. Tam je na obrázku stejná hodnota, ale v textu je pro horní polohu hladiny při zatlačeném kolíku plovákové jehly 25,5+0,5 mm. Přitom na obrázku a i v české se nějak objevilo 27+/-0,5mm. Plovák teď chodí v rozmezí 25,5 až 32,5 mm. Jehla je podle DP ve čtvrté drážce od shora. Při nižším zavěšení se to okamžitě negativně projevilo na volnoběhu. Volnoběžná tryska je zásobována z prostoru hlavníko karburátoru a čím níže je jehla i při zavřeném šoupěti, tím míň paliva se může dostat k volnoběžnej trysce. Šroub směsi otevřen 1,5 otáčky od bodu uzavření. Simson startuje, jezdí naprosto skvěle, volnoběh je stabilní a rovnoběžný. To vše bez viditelného kouře. Samozřejmě s husqvarna olejem. Předpokládám, že těch 27 mm platilo pro typ 16N1, kde je jinak řešený systém volnoběhu a karbec si poradil i s lehce nižší hladinou. U mého 16N3 to ale bylo málo a ten 1,5 mm rozdílu ve prospěch vyšší hladiny udělalo strašně moc. Holt to soudruzi v NDR nějak zamotali už v jejich originále. Česká verze se už podle mého dostal výsledný zkomolenec.

klikněte pro zvětšení

klikněte pro zvětšení

klikněte pro zvětšení

klikněte pro zvětšení

klikněte pro zvětšení

Autor:
Datum: 24.3.2008

Zpět do sekce

Anketa

Využili jste naši Databázi servisů?

1323(58%)
 
287(13%)
 
652(29%)
 
Celkem 2263 hlasů.

Chat





2 uživatelé online

Vyhledávání

Odkazy

McLaren Unofficial Fan Site
Pro řidiče suverény...
motoride
motorky
[.:MotorBook.cz:.]
www.JAWAmania.info
Simson na fotce
MZ-CENTER
Honda CBR 125 Czech Forum :: Fórum
Simson klub Plzeň

© Tomáš Roštejnský 2006-2007