Simson v Iglů - Fórum
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

kontrolka dobíjení???
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1991
Stránka 4 z 4

Autor:  Marko [ 08 listopad 2006, 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Patous007 píše:
Marko píše:
islo by to tak, ze by sa na kable z dobijacej cievky pripojil didovy mostik na usmernenie prudu, nan napojit rozpinacie rele a kontrolku zapojit na baterku. Ked nastartujes a cievka zacne davat prud, rele sa rozopne a kontrolka prestane svietit :)


Ted me tak napadlo ze by se to relatko muselo zapojit na kontakty baterky... jinak by prece to rele chlamstalo baterku... :roll:


ale ja som to myslel asi takto:

Obrázek

Autor:  Patous007 [ 08 listopad 2006, 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ta dioda tam je jen jedna a je součástí dobíjení... ale kdyby se to takhle zapojilo před ni tak by to vlastně šlo :wink: ale musel bys to zapojit mezi tlumící cívku a diodu... to znamená rozebrat dobíjecí modul... :wink: a potom... nevim jestli nekecám blbost a taky nevím jakou má relé spotřebu, ale nebude zmenšovat jeho zapojení proud dodávaný baterce? :idea:

Autor:  Ales_ [ 08 listopad 2006, 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle nezachyti zavadu na regulatoru Je potreba zapojit to mezi regulator a baterku, ale to nebude zdaleka tak trivialni a momentalne me nenapada jak to presne udelat. (Mozna az budu delat elektriku nekdy v zime, tak se nad tim taky zamyslim).

Autor:  Marko [ 08 listopad 2006, 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

Patous007 píše:
Ta dioda tam je jen jedna a je součástí dobíjení... ale kdyby se to takhle zapojilo před ni tak by to vlastně šlo :wink: ale musel bys to zapojit mezi tlumící cívku a diodu... to znamená rozebrat dobíjecí modul... :wink: a potom... nevim jestli nekecám blbost a taky nevím jakou má relé spotřebu, ale nebude zmenšovat jeho zapojení proud dodávaný baterce? :idea:


Neviem ale do 6V sa velmo nevyznam.Kde tam je len 1 dioda?
(rele ma spotrebu myslim ze menej ako 5W)

Mozete mi zohnat schemu dobijacieho modulu?

Autor:  Marko [ 13 únor 2007, 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

no takze som si to spravil, je to zatial iba na 12V ale da sa to prerobit. ak budete vediet nejak poopravit zapojenie, povezdte. Ja som to este neskusal, nemam cas, musim sa ucit na monitory. Ked to vyskusam dam vediet.
Tu je schema:
Obrázek
(p.s.: ten stabilizator treba trocha viacej chladit, najlepsie kuskom hlinika :wink: )

Autor:  kukon65 [ 14 únor 2007, 13:26 ]
Předmět příspěvku: 

máte štestí že du zrovna kolem :D Dneska sem si na praxi ve škole udělal indikátor dobíjení sou tam 3 LEDky červená-nedobíjí,zelená-dobíjí a žlutá skusím to zapojit a kdyby to náhodou fungovalo tak napíšu

Autor:  mirek999 [ 14 únor 2007, 17:26 ]
Předmět příspěvku: 

kukon65 píše:
máte štestí že du zrovna kolem :D Dneska sem si na praxi ve škole udělal indikátor dobíjení sou tam 3 LEDky červená-nedobíjí,zelená-dobíjí a žlutá skusím to zapojit a kdyby to náhodou fungovalo tak napíšu


To co ty tu popisujes je BATEST,ale bavime se tady o dobijeni jako je kontrolka v aute,ze kdyz nedobiji tak se ti rozsviti.

Autor:  Marko [ 14 únor 2007, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

kukon65 píše:
máte štestí že du zrovna kolem :D Dneska sem si na praxi ve škole udělal indikátor dobíjení sou tam 3 LEDky červená-nedobíjí,zelená-dobíjí a žlutá skusím to zapojit a kdyby to náhodou fungovalo tak napíšu


posli mi prosim schemu, to chcem


dnes som to skusal, odpalilo ten stabilizator, asi tam treba dat nejake kondenzatory. inak ak by ste chceli, tu je aj odkaz, kde ho najdete:
Kód:
http://www.trikve.sk/gensite/site/genc1880.html

je to ten +12V 2A

inak to rele ma odber 0,2A

Autor:  Maty [ 14 únor 2007, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Mno na tohle zapojení není potřeba dávat žádný silný relé, možná by stačilo i jedno z těch malejch co se pájej přímo na plošňák - 5W kontrolka bude mít pro 12V odběd do půl ampéru, u 6V do ampéru, ale to jen tak na okraj..

Spíš bych se zamyslel jakej význam má kontrolka siganlizující nefunkčnost dobíjecí cívky - porucha cívky není moc častej jev, ale porucha regulátoru dobíjení je mnohem častější. Vždyť i přesto že bude cíka fungovat, tak to ještě neznamená, že by to muselo dobíjet. Začal bych koumáním kontrolky dobíjení co nejblíž baterce. Asi bych využil předpokladu, že při dobíjení teče proud do baterky a při nedobíjení, resp. vybíjení teče z baterky.

Přeju hodně úspěchů a nevypálený součástky ;)

Autor:  Marko [ 15 únor 2007, 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

daka. ja to uz nejako vyriesim. dufam ze ma zoberu na strednu elektrotechnicku a potom to spravim urcite :wink:

Autor:  Hellraiser17 [ 15 únor 2007, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Maty píše:
Mno na tohle zapojení není potřeba dávat žádný silný relé, možná by stačilo i jedno z těch malejch co se pájej přímo na plošňák - 5W kontrolka bude mít pro 12V odběd do půl ampéru, u 6V do ampéru, ale to jen tak na okraj..

Spíš bych se zamyslel jakej význam má kontrolka siganlizující nefunkčnost dobíjecí cívky - porucha cívky není moc častej jev, ale porucha regulátoru dobíjení je mnohem častější. Vždyť i přesto že bude cíka fungovat, tak to ještě neznamená, že by to muselo dobíjet. Začal bych koumáním kontrolky dobíjení co nejblíž baterce. Asi bych využil předpokladu, že při dobíjení teče proud do baterky a při nedobíjení, resp. vybíjení teče z baterky.

Přeju hodně úspěchů a nevypálený součástky ;)

to máš jako u auta - dokud nenastartujes tak svítí

Autor:  Maty [ 15 únor 2007, 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Hellraiser17 píše:
to máš jako u auta - dokud nenastartujes tak svítí

No jistě, je to logický.
Možná by šlo hned za baterku zapojit odpor a komparátorem na něm porovnávat napětí (při vybíjení bude vyšší napětí na jednom konci, při nabíjení na druhym). Změna bude nepatrná, takže by bylo ideální využít operák, ale u toho je zas problém se symetrickym napájením, to by se muselo dokoumat. Takže mj čím více by se vybíjela baterka, tím více by svítila LEDka, takže ne úplně jako u auta, kde když se vybíjí až moc, tak už kontrolka zhasíná ..

Autor:  Hellraiser17 [ 16 únor 2007, 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

teoreticky by šlo vůastne vodvést kabel před tou diodou a napojit na ni rezistor a led diodu a paralelně připojit k baterce a na kabel k baterce dát diodu aby se tam necpal střídavej proud ale nevim no vlastně před nastartovánim by dioda svítila z baterky a po nastartování by asi blikala (střídavý proud) a možná tam naházet pár diod ale nevim nevim...

Autor:  Maty [ 16 únor 2007, 13:44 ]
Předmět příspěvku: 

Hellraiser17 píše:
teoreticky by šlo vůastne vodvést kabel před tou diodou a napojit na ni rezistor a led diodu a paralelně připojit k baterce a na kabel k baterce dát diodu aby se tam necpal střídavej proud ale nevim no vlastně před nastartovánim by dioda svítila z baterky a po nastartování by asi blikala (střídavý proud) a možná tam naházet pár diod ale nevim nevim...

Mno moc přsesně ti ani nerozumim - "před tou diodou" myslíš v jakym směru? No každopádně to zařízení MUSÍ bejt v části kladný větve vedoucí od baterky (nejlépe přímo na kabelu od baterky) a ještě před regulátorem (během dobíjení by to vlastně bylo za regulátorem). Jedině za tohohle předpokladu vyrobíš kontrolku která má význam.

Stránka 4 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/