Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 14 květen 2024, 00:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2006, 17:34 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
Patous007 píše:
Marko píše:
islo by to tak, ze by sa na kable z dobijacej cievky pripojil didovy mostik na usmernenie prudu, nan napojit rozpinacie rele a kontrolku zapojit na baterku. Ked nastartujes a cievka zacne davat prud, rele sa rozopne a kontrolka prestane svietit :)


Ted me tak napadlo ze by se to relatko muselo zapojit na kontakty baterky... jinak by prece to rele chlamstalo baterku... :roll:


ale ja som to myslel asi takto:

Obrázek

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2006, 18:12 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2006, 13:54
Příspěvky: 1198
Bydliště: Královéhradecko
Ta dioda tam je jen jedna a je součástí dobíjení... ale kdyby se to takhle zapojilo před ni tak by to vlastně šlo :wink: ale musel bys to zapojit mezi tlumící cívku a diodu... to znamená rozebrat dobíjecí modul... :wink: a potom... nevim jestli nekecám blbost a taky nevím jakou má relé spotřebu, ale nebude zmenšovat jeho zapojení proud dodávaný baterce? :idea:

_________________
aka P4priX

60/2@41,5mm, AMAL18, Open Filtr, Leo Vince, Vmax=90km/h, Spotřeba ~3L

SRAZ V HK 21.7.2007


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2006, 19:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 září 2006, 10:39
Příspěvky: 249
Bydliště: Pelhřimov
Tohle nezachyti zavadu na regulatoru Je potreba zapojit to mezi regulator a baterku, ale to nebude zdaleka tak trivialni a momentalne me nenapada jak to presne udelat. (Mozna az budu delat elektriku nekdy v zime, tak se nad tim taky zamyslim).

_________________
Simson S51, nedavno koupeny, zatim opravuju uplne vsechno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 listopad 2006, 19:32 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
Patous007 píše:
Ta dioda tam je jen jedna a je součástí dobíjení... ale kdyby se to takhle zapojilo před ni tak by to vlastně šlo :wink: ale musel bys to zapojit mezi tlumící cívku a diodu... to znamená rozebrat dobíjecí modul... :wink: a potom... nevim jestli nekecám blbost a taky nevím jakou má relé spotřebu, ale nebude zmenšovat jeho zapojení proud dodávaný baterce? :idea:


Neviem ale do 6V sa velmo nevyznam.Kde tam je len 1 dioda?
(rele ma spotrebu myslim ze menej ako 5W)

Mozete mi zohnat schemu dobijacieho modulu?

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 únor 2007, 18:05 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
no takze som si to spravil, je to zatial iba na 12V ale da sa to prerobit. ak budete vediet nejak poopravit zapojenie, povezdte. Ja som to este neskusal, nemam cas, musim sa ucit na monitory. Ked to vyskusam dam vediet.
Tu je schema:
Obrázek
(p.s.: ten stabilizator treba trocha viacej chladit, najlepsie kuskom hlinika :wink: )

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 únor 2007, 13:26 
Offline
Na desce hanby
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srpen 2006, 12:15
Příspěvky: 18
Bydliště: Nová paka
máte štestí že du zrovna kolem :D Dneska sem si na praxi ve škole udělal indikátor dobíjení sou tam 3 LEDky červená-nedobíjí,zelená-dobíjí a žlutá skusím to zapojit a kdyby to náhodou fungovalo tak napíšu

_________________
60 ccm,laďák,svíčka NKG,digital tacho.,předělanej zadek.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 únor 2007, 17:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 duben 2005, 09:08
Příspěvky: 1435
Bydliště: Praha-Malá strana,Krupá u Rakovníka.
kukon65 píše:
máte štestí že du zrovna kolem :D Dneska sem si na praxi ve škole udělal indikátor dobíjení sou tam 3 LEDky červená-nedobíjí,zelená-dobíjí a žlutá skusím to zapojit a kdyby to náhodou fungovalo tak napíšu


To co ty tu popisujes je BATEST,ale bavime se tady o dobijeni jako je kontrolka v aute,ze kdyz nedobiji tak se ti rozsviti.

_________________
Mám SIMSONA S51 Enduro 12V r.v.1990.Kolečko 16 zubů,Svíčka BERU Isolator,Převrtáno na 60ccm,Přídavné brzdové světlo,Otáčkoměr,Leštěná kliková skříň,Lešťené kanály,Korky v klice 8) . :finger:
!!!KDO BRZDI,PROHRAVA!!!Po kompletní GO motoru v 20675Km.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 únor 2007, 18:29 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
kukon65 píše:
máte štestí že du zrovna kolem :D Dneska sem si na praxi ve škole udělal indikátor dobíjení sou tam 3 LEDky červená-nedobíjí,zelená-dobíjí a žlutá skusím to zapojit a kdyby to náhodou fungovalo tak napíšu


posli mi prosim schemu, to chcem


dnes som to skusal, odpalilo ten stabilizator, asi tam treba dat nejake kondenzatory. inak ak by ste chceli, tu je aj odkaz, kde ho najdete:
Kód:
http://www.trikve.sk/gensite/site/genc1880.html

je to ten +12V 2A

inak to rele ma odber 0,2A

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 únor 2007, 21:09 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 srpen 2004, 20:41
Příspěvky: 463
Bydliště: Hradecko - Pardubicko
Mno na tohle zapojení není potřeba dávat žádný silný relé, možná by stačilo i jedno z těch malejch co se pájej přímo na plošňák - 5W kontrolka bude mít pro 12V odběd do půl ampéru, u 6V do ampéru, ale to jen tak na okraj..

Spíš bych se zamyslel jakej význam má kontrolka siganlizující nefunkčnost dobíjecí cívky - porucha cívky není moc častej jev, ale porucha regulátoru dobíjení je mnohem častější. Vždyť i přesto že bude cíka fungovat, tak to ještě neznamená, že by to muselo dobíjet. Začal bych koumáním kontrolky dobíjení co nejblíž baterce. Asi bych využil předpokladu, že při dobíjení teče proud do baterky a při nedobíjení, resp. vybíjení teče z baterky.

Přeju hodně úspěchů a nevypálený součástky ;)

_________________
Prodáno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 únor 2007, 10:17 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
daka. ja to uz nejako vyriesim. dufam ze ma zoberu na strednu elektrotechnicku a potom to spravim urcite :wink:

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 únor 2007, 19:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červenec 2006, 10:33
Příspěvky: 2033
Bydliště: Stará Boleslav
Maty píše:
Mno na tohle zapojení není potřeba dávat žádný silný relé, možná by stačilo i jedno z těch malejch co se pájej přímo na plošňák - 5W kontrolka bude mít pro 12V odběd do půl ampéru, u 6V do ampéru, ale to jen tak na okraj..

Spíš bych se zamyslel jakej význam má kontrolka siganlizující nefunkčnost dobíjecí cívky - porucha cívky není moc častej jev, ale porucha regulátoru dobíjení je mnohem častější. Vždyť i přesto že bude cíka fungovat, tak to ještě neznamená, že by to muselo dobíjet. Začal bych koumáním kontrolky dobíjení co nejblíž baterce. Asi bych využil předpokladu, že při dobíjení teče proud do baterky a při nedobíjení, resp. vybíjení teče z baterky.

Přeju hodně úspěchů a nevypálený součástky ;)

to máš jako u auta - dokud nenastartujes tak svítí


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 únor 2007, 19:49 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 srpen 2004, 20:41
Příspěvky: 463
Bydliště: Hradecko - Pardubicko
Hellraiser17 píše:
to máš jako u auta - dokud nenastartujes tak svítí

No jistě, je to logický.
Možná by šlo hned za baterku zapojit odpor a komparátorem na něm porovnávat napětí (při vybíjení bude vyšší napětí na jednom konci, při nabíjení na druhym). Změna bude nepatrná, takže by bylo ideální využít operák, ale u toho je zas problém se symetrickym napájením, to by se muselo dokoumat. Takže mj čím více by se vybíjela baterka, tím více by svítila LEDka, takže ne úplně jako u auta, kde když se vybíjí až moc, tak už kontrolka zhasíná ..

_________________
Prodáno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 únor 2007, 08:46 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červenec 2006, 10:33
Příspěvky: 2033
Bydliště: Stará Boleslav
teoreticky by šlo vůastne vodvést kabel před tou diodou a napojit na ni rezistor a led diodu a paralelně připojit k baterce a na kabel k baterce dát diodu aby se tam necpal střídavej proud ale nevim no vlastně před nastartovánim by dioda svítila z baterky a po nastartování by asi blikala (střídavý proud) a možná tam naházet pár diod ale nevim nevim...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 únor 2007, 13:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 26 srpen 2004, 20:41
Příspěvky: 463
Bydliště: Hradecko - Pardubicko
Hellraiser17 píše:
teoreticky by šlo vůastne vodvést kabel před tou diodou a napojit na ni rezistor a led diodu a paralelně připojit k baterce a na kabel k baterce dát diodu aby se tam necpal střídavej proud ale nevim no vlastně před nastartovánim by dioda svítila z baterky a po nastartování by asi blikala (střídavý proud) a možná tam naházet pár diod ale nevim nevim...

Mno moc přsesně ti ani nerozumim - "před tou diodou" myslíš v jakym směru? No každopádně to zařízení MUSÍ bejt v části kladný větve vedoucí od baterky (nejlépe přímo na kabelu od baterky) a ještě před regulátorem (během dobíjení by to vlastně bylo za regulátorem). Jedině za tohohle předpokladu vyrobíš kontrolku která má význam.

_________________
Prodáno


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.071s | 10 Queries | GZIP : On ]