Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 23 květen 2024, 18:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Bing rozdíl 17 X 21
PříspěvekNapsal: 09 duben 2007, 10:07 
Offline
Uživatel

Registrován: 09 duben 2007, 09:55
Příspěvky: 4
Nevíte jakej je rozdíl mezi bing 17 a 21 ??
Kód:
http://muj.edisk.cz/soubor/stahni/14763/bing_21.rar_137.02kB.html

V přiloženém odkazu jsou fotky bing 21
Hodí se ta 21 na simála??


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 duben 2007, 10:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2006, 13:54
Příspěvky: 1198
Bydliště: Královéhradecko
Bing 21 ti utopí simála jako kotě...

hodí se na něj leda bys měl 70ccm 4kanal nebo klapku...

na obyčejnou 50,60,70 stačí bing17

_________________
aka P4priX

60/2@41,5mm, AMAL18, Open Filtr, Leo Vince, Vmax=90km/h, Spotřeba ~3L

SRAZ V HK 21.7.2007


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 duben 2007, 10:25 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
To číslo značí průměr difuzoru (taká ta roura v karburátoru :) ) v mm. Standartně je na simálovi 16 mm. Větší difuzor ti do motoru nasaje víc směsi... ale vždy muzsíš mít karbec sladěný s určitým motorem. Nemůžeš dát na původní 50 ccm karbec s mnohem větším difuzorem a čekat že by to jelo míň - naopak dělalo by to asi docela neplechu a nejelo moc dobře.

21 mm by bylo opravdu pro nějakou raketu s vyššími otáčkami, zvětšeným obsahem, upravenými kanály event tou klapkou.

(Podobný motor potřebuje víc směsi, ale pro původní 50 ccm by mohl karbec s velkým difuzorem způsobovat problémy s jejím nasáváním - průměr difuzoru je totiž u motorů přesně zvolený tak, aby vznikal správný podtlak, který ti vysaje směs z karbecu do motoru. Takže by to asi cukalo, protože by se směs do motoru špatně nasávala - a nebo by se to naopak uchlastávalo, takže by to děsně žralo a stejně pořádně nejelo. Asi tak nějak by to mělo být, ale sám se v tom taky ještě moc nevyznám :oops: )

Na normálního simíka 50 ccm si dej spíš tu 17. Už jí tam pár lidí má všichni byly myslím spokojení.

Mmj můžeš juknout na zkušenosti majitele sem...

http://www.simson.ic.cz/bing.html


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 duben 2007, 12:05 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 srpen 2006, 10:20
Příspěvky: 78
Bydliště: Ostrava
Ritsi píše:
To číslo značí průměr difuzoru (taká ta roura v karburátoru :) ) v mm. Standartně je na simálovi 16 mm. Větší difuzor ti do motoru nasaje víc směsi... ale vždy muzsíš mít karbec sladěný s určitým motorem. Nemůžeš dát na původní 50 ccm karbec s mnohem větším difuzorem a čekat že by to jelo míň - naopak dělalo by to asi docela neplechu a nejelo moc dobře.

21 mm by bylo opravdu pro nějakou raketu s vyššími otáčkami, zvětšeným obsahem, upravenými kanály event tou klapkou.

(Podobný motor potřebuje víc směsi, ale pro původní 50 ccm by mohl karbec s velkým difuzorem způsobovat problémy s jejím nasáváním - průměr difuzoru je totiž u motorů přesně zvolený tak, aby vznikal správný podtlak, který ti vysaje směs z karbecu do motoru. Takže by to asi cukalo, protože by se směs do motoru špatně nasávala - a nebo by se to naopak uchlastávalo, takže by to děsně žralo a stejně pořádně nejelo. Asi tak nějak by to mělo být, ale sám se v tom taky ještě moc nevyznám :oops: )

Na normálního simíka 50 ccm si dej spíš tu 17. Už jí tam pár lidí má všichni byly myslím spokojení.

Mmj můžeš juknout na zkušenosti majitele sem...


http://www.simson.ic.cz/bing.html


Nechci se moc rozepisovat... vaše kladná odpověď se vždy spíše podílí na rozporu s mými příspěvky.

Bing 21 má průměr difuzoru 19mm (označení 21 udává průměr šoupátka.)
Jak již bylo psáno Bing dvacet jednička by byl vhodnější na nějakou upravu motoru, např. klapka v sání (klapkový motor= menší podtlak v sání.)
Nevím jak by se Bing 21 zachoval na sériovém motoru. Možná by měl díru od spodu, u vrchu by bylo možné mluvit o nějakém "chodu motoru" Každopádně by se muselo upravit sací kanál na průměr difuzoru (NE přefuk.) Vypočítat průměr difuzoru pro optimální výkon motoru v celém rozsahu otáček není prakticky možné...

Osobně bych se přiklonil k BING 17... děkuji uživateli Ritsi za příspěvek, jde vidět že místní úroveň směřuje k dobré cestě.

_________________
Kupuju nového Simsona. Začátkem července, Enduro r.v. 1990, červená barva... pak pošlu fotky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007, 09:03 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Teda teď budu trochu lovit z vody, takže bacha :) BINGa totiž doma nemám, navíc jak jsem psal moc se v tom nevyznám, takže mě poopravte...

Nevím jak u BINGů (bavil jsem se o to i s Notkym a říká, že mají prý vskutku nějaké zajímavé značení) ale přijde mi trochu nelogické (ale tím neříkám, že to nemusí být pravda), aby to byl průměr šoupátka. Vždyť šoupátko může být klidně půlmetrové, ale pořád jenom zmenšuje, či zvětšuje škvíru v difuzoru, jehož šíře je jedním ze základních parametrů karburátoru. Krom toho šoupátko, přece má obvykle stejnou šíři, jako difuzor, ne?

Mno nevim esi by se musel upravovat i kanál (ale bacha opět only můj názor :) ). Ale asi by to bylo lepší (na to bych se zeptal někde v servise) a stejně tak by bylo lepší upravit i přefuk. Pokud vím, taky se to tak dělá, ne?

Vypočítat ano :) zajistit to po praktické stránce je už trošku horší. Ale vždyť nám bylo dáno do karbeců šoupátko.

Kolik má teda Bing 21 difuzor 19, 20, 21 ??? nemáte ho někdo doma a nemáte po ruce šupleru :D :wink: ?

Díky :oops: to víš, snažíme se. A určitě bychom se nebránili nějakému přispění, třeba v podobě třebas hezky zpracovaného článečku :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007, 13:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 srpen 2006, 10:20
Příspěvky: 78
Bydliště: Ostrava
Ritsi píše:
Teda teď budu trochu lovit z vody, takže bacha :) BINGa totiž doma nemám, navíc jak jsem psal moc se v tom nevyznám, takže mě poopravte...

Nevím jak u BINGů (bavil jsem se o to i s Notkym a říká, že mají prý vskutku nějaké zajímavé značení) ale přijde mi trochu nelogické (ale tím neříkám, že to nemusí být pravda), aby to byl průměr šoupátka. Vždyť šoupátko může být klidně půlmetrové, ale pořád jenom zmenšuje, či zvětšuje škvíru v difuzoru, jehož šíře je jedním ze základních parametrů karburátoru. Krom toho šoupátko, přece má obvykle stejnou šíři, jako difuzor, ne?

Mno nevim esi by se musel upravovat i kanál (ale bacha opět only můj názor :) ). Ale asi by to bylo lepší (na to bych se zeptal někde v servise) a stejně tak by bylo lepší upravit i přefuk. Pokud vím, taky se to tak dělá, ne?

Vypočítat ano :) zajistit to po praktické stránce je už trošku horší. Ale vždyť nám bylo dáno do karbeců šoupátko.

Kolik má teda Bing 21 difuzor 19, 20, 21 ??? nemáte ho někdo doma a nemáte po ruce šupleru :D :wink: ?

Díky :oops: to víš, snažíme se. A určitě bychom se nebránili nějakému přispění, třeba v podobě třebas hezky zpracovaného článečku :wink:



No jasně Ritsi jen se uč...

Proč má bing takové značení nevím (udávání průměru šoupátka) ale značí se tak spousta dalších karburátorů. Standartně má Bing 19mm průměr difuzoru.
K tomu kanálu... myslíš že by pouhé zvětšení přefuku pomohlo? Spíše bych to napsal jinak... dokázal by si ten přefuk zvětšit? tady se dostáváme k celkovému ladění motoru (většinou se nedá upravit jedna věc v motoru a zajistit dobrý "větší" výkon motoru.)

_________________
Kupuju nového Simsona. Začátkem července, Enduro r.v. 1990, červená barva... pak pošlu fotky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007, 14:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16 březen 2006, 16:15
Příspěvky: 292
Bydliště: Kroměříž
Chester.8 píše:
Ritsi píše:
Teda teď budu trochu lovit z vody, takže bacha :) BINGa totiž doma nemám, navíc jak jsem psal moc se v tom nevyznám, takže mě poopravte...

Nevím jak u BINGů (bavil jsem se o to i s Notkym a říká, že mají prý vskutku nějaké zajímavé značení) ale přijde mi trochu nelogické (ale tím neříkám, že to nemusí být pravda), aby to byl průměr šoupátka. Vždyť šoupátko může být klidně půlmetrové, ale pořád jenom zmenšuje, či zvětšuje škvíru v difuzoru, jehož šíře je jedním ze základních parametrů karburátoru. Krom toho šoupátko, přece má obvykle stejnou šíři, jako difuzor, ne?

Mno nevim esi by se musel upravovat i kanál (ale bacha opět only můj názor :) ). Ale asi by to bylo lepší (na to bych se zeptal někde v servise) a stejně tak by bylo lepší upravit i přefuk. Pokud vím, taky se to tak dělá, ne?

Vypočítat ano :) zajistit to po praktické stránce je už trošku horší. Ale vždyť nám bylo dáno do karbeců šoupátko.

Kolik má teda Bing 21 difuzor 19, 20, 21 ??? nemáte ho někdo doma a nemáte po ruce šupleru :D :wink: ?

Díky :oops: to víš, snažíme se. A určitě bychom se nebránili nějakému přispění, třeba v podobě třebas hezky zpracovaného článečku :wink:



No jasně Ritsi jen se uč...

Proč má bing takové značení nevím (udávání průměru šoupátka) ale značí se tak spousta dalších karburátorů. Standartně má Bing 19mm průměr difuzoru.
K tomu kanálu... myslíš že by pouhé zvětšení přefuku pomohlo? Spíše bych to napsal jinak... dokázal by si ten přefuk zvětšit? tady se dostáváme k celkovému ladění motoru (většinou se nedá upravit jedna věc v motoru a zajistit dobrý "větší" výkon motoru.)


No tak s tym difuzorem nemas pravdu...ja jsem kupoval BING17 a velikost soupatka byla 15mm aji difuzoru...zkousel jsem to nejak pochopit ale nepochopil jsem to prece kdyz je to BING17 tak to musi mit velikost soupatka a dofuzoru 17mm :?:

_________________
Simson s51 Enduro(r.v83):předělaný na S70,12V elektrika VAPE,svička NGK B8HS,AMAL19+open filtr,17 z.kolečko,zkrácený koleno,zdvihly zadek...80km/h po rovine


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007, 14:25 
Offline
Uživatel

Registrován: 05 leden 2007, 17:21
Příspěvky: 34
Bydliště: Letohrad
Docela zajímavé dedukce...:)

Bing 21 má podle mě průměr difuzoru 20mm (19mm nevím), měřil jsem to kdysi, když jsem nový karburátor kupoval. Osadil jsem ním svůj klapkový motor, kde předtím jezdil upravený Jikov 2917PSb, bohužel se mi do dneška nepodařilo celé sání doladit. Velikost difuzoru je závislá především na obsahu motoru, rozvodu sání a provozních otáček, z toho zjednodušeně vychází rychlost vzduchu v difuzoru (musí to být místo s nejmenším průřezem celého sání) při maximálním výkonu motoru, která hlavně závisí na podtlaku v sání (jeho rozvodu). Šoupátko má za úkol zvýšit rychlost vzduchu okolo komínku při nižších otáčkách motoru, více o funkci karburátoru nemá smysl psát.

Obecně platí, že menším difuzorem dostane motor větší výkon v nižších otáčkách na úkor maximálního výkonu, celkově se motor neroztočí tolik jako s větším difuzorem. Ostré motokárové padesátky se šoupátkem jezdily difuzor 24mm, což je asi maximum, pro klapkový motor absolutně nepoužitelné, dané mnohem menším podtlakem v sání (otáčky 14 000ot/min)

stejsky http://www.jawa50speed.wz.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007, 15:26 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 srpen 2006, 10:20
Příspěvky: 78
Bydliště: Ostrava
stejsky píše:
Docela zajímavé dedukce...:)

Bing 21 má podle mě průměr difuzoru 20mm (19mm nevím), měřil jsem to kdysi, když jsem nový karburátor kupoval. Osadil jsem ním svůj klapkový motor, kde předtím jezdil upravený Jikov 2917PSb, bohužel se mi do dneška nepodařilo celé sání doladit. Velikost difuzoru je závislá především na obsahu motoru, rozvodu sání a provozních otáček, z toho zjednodušeně vychází rychlost vzduchu v difuzoru (musí to být místo s nejmenším průřezem celého sání) při maximálním výkonu motoru, která hlavně závisí na podtlaku v sání (jeho rozvodu). Šoupátko má za úkol zvýšit rychlost vzduchu okolo komínku při nižších otáčkách motoru, více o funkci karburátoru nemá smysl psát.

Obecně platí, že menším difuzorem dostane motor větší výkon v nižších otáčkách na úkor maximálního výkonu, celkově se motor neroztočí tolik jako s větším difuzorem. Ostré motokárové padesátky se šoupátkem jezdily difuzor 24mm, což je asi maximum, pro klapkový motor absolutně nepoužitelné, dané mnohem menším podtlakem v sání (otáčky 14 000ot/min)

stejsky http://www.jawa50speed.wz.cz


Nikdy jsem ještě neměl bing 21 v rukou ale všude se dočítám že má průměr difuzoru 19mm (např. info Jawa dandy.)
Jak jsi psal o menším difuzoru pro získání většího výkonu v nižších otáčkách na úkoru maximálního výkonu, nemyslíš že optimální průměr difuzoru pro dobrý výkon v celém rozsahu otáček není možno navrhnout?

_________________
Kupuju nového Simsona. Začátkem července, Enduro r.v. 1990, červená barva... pak pošlu fotky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007, 15:38 
Offline
Uživatel

Registrován: 05 leden 2007, 17:21
Příspěvky: 34
Bydliště: Letohrad
O difuzoru na Jawě dandy (19mm) vím. Difuzor jde zvolit správný, ale s tím, že musíš vědět co po tom motoru chceš (charakteristika, atd.., jde to všechno ruku v ruce) Nemůžeš chtít velkou špičku a zároveň spodek, to prostě nejde.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2007, 21:44 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Njó ale já měl teda za to, že šíře šoupátka obvykle odpovídá šíři difuzoru :?:. Sakra ty BINGy jsou teda asi fakt nějaký divný :shock: :)

Myslím, že kdosi říkal, že Bing 21 má když už tak 20 mm difuzor. Každopádně tuhle logiku nechápu a stejně bych řekl, že to musí mít s difuzorem něco společného :?
(protože prostě proč by udávali šířku šoupátka, já nevim, ta je podle mě uplně jedno :) asi mi něco uniká :D O:) )

Ne nedokázal bych ten přefuk zvětšit :) stejně jako bych si doma nedokázal zvětšit ani sací kanál ani udělat výbrus. Proto si to dám do servisu profíkům :) a potom zvídavě přeměřím :D.

Hele pozor začínám blouznit a teoretizovat :) :

Pokud vím, tak větší obsah motoru, či vyšší provozní otáčky si žádají více krmení, které obstará karbec s většími tryskami (protože seriově se jede spíš na spotřebu, takže je možné tohle cestou směs trochu obohatit a vymáčknout něco málo navíc) a otevřený filtr, event. karburátor s větším difuzorem a otevřený filtr. Ale máš pravdu, že by to potom asi chtělo upravit sací kanál na průměr difuzoru… ono by to bez úpravy sice sálo taky, ale skoro mi přijde, že by zúžené místo za karburátorem způsobilo změny tlaku průchozí směsi a to by se mohlo podepsat na správné funkci karburátoru (btw nemělo by ale zúžené místo v sání za karburátorem teoreticky vlastně způsobovat podtlak a vysávat a rozprašovat palivo z karbecu ještě lépe? Jenomže otázka co by řeklo na to, když by pak bylo nacpáno do užšího kanálu… jestli by se nezačalo „zasekávat“ a různě srážet na stěnách apod. :? ). Ale pokud bude motor nasávat víc směsi, měl by jí taky víc přepouštět, ne? Tím pádem by to chtělo zvětšit úměrně aj kanály. Následně trochu přeřídit předstih kvůli většímu obsahu motoru. Větší množství směsi bude též na výstupu z motoru, takže troch otevřít výfuk.

Fantazíruju, co vy na to, vědci, jak to je? :) řekl bych, že se nám tu rozjíždí zajímavá diskuze, tak pokračujmeš :)

Mimochodem stejsky, nevíš kde sehnat nějaký větší info ohledně úpravy sání vzduchu, co z toho a co je pro to potřeba, případně čeho se držet? Zatím jsem o tom moc nesehnal :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 duben 2007, 23:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19 srpen 2006, 10:20
Příspěvky: 78
Bydliště: Ostrava
Ritsi píše:
Njó ale já měl teda za to, že šíře šoupátka obvykle odpovídá šíři difuzoru :?:. Sakra ty BINGy jsou teda asi fakt nějaký divný :shock: :)

Myslím, že kdosi říkal, že Bing 21 má když už tak 20 mm difuzor. Každopádně tuhle logiku nechápu a stejně bych řekl, že to musí mít s difuzorem něco společného :?
(protože prostě proč by udávali šířku šoupátka, já nevim, ta je podle mě uplně jedno :) asi mi něco uniká :D O:) )

Ne nedokázal bych ten přefuk zvětšit :) stejně jako bych si doma nedokázal zvětšit ani sací kanál ani udělat výbrus. Proto si to dám do servisu profíkům :) a potom zvídavě přeměřím :D.

Hele pozor začínám blouznit a teoretizovat :) :

Pokud vím, tak větší obsah motoru, či vyšší provozní otáčky si žádají více krmení, které obstará karbec s většími tryskami (protože seriově se jede spíš na spotřebu, takže je možné tohle cestou směs trochu obohatit a vymáčknout něco málo navíc) a otevřený filtr, event. karburátor s větším difuzorem a otevřený filtr. Ale máš pravdu, že by to potom asi chtělo upravit sací kanál na průměr difuzoru… ono by to bez úpravy sice sálo taky, ale skoro mi přijde, že by zúžené místo za karburátorem způsobilo změny tlaku průchozí směsi a to by se mohlo podepsat na správné funkci karburátoru (btw nemělo by ale zúžené místo v sání za karburátorem teoreticky vlastně způsobovat podtlak a vysávat a rozprašovat palivo z karbecu ještě lépe? Jenomže otázka co by řeklo na to, když by pak bylo nacpáno do užšího kanálu… jestli by se nezačalo „zasekávat“ a různě srážet na stěnách apod. :? ). Ale pokud bude motor nasávat víc směsi, měl by jí taky víc přepouštět, ne? Tím pádem by to chtělo zvětšit úměrně aj kanály. Následně trochu přeřídit předstih kvůli většímu obsahu motoru. Větší množství směsi bude též na výstupu z motoru, takže troch otevřít výfuk.

Fantazíruju, co vy na to, vědci, jak to je? :) řekl bych, že se nám tu rozjíždí zajímavá diskuze, tak pokračujmeš :)

Mimochodem stejsky, nevíš kde sehnat nějaký větší info ohledně úpravy sání vzduchu, co z toho a co je pro to potřeba, případně čeho se držet? Zatím jsem o tom moc nesehnal :(


No jasně pokračujeme...
Abych řekl pravdu tak ohledně saní směsi do válce, tlaků a podtlaků nevím nic. Sací potrubí se "dělá" tak aby se v nich nevířila směs putující z karburátoru a také by nebylo na škodu napsat délka, časování a rozměry nasávacího kanálu. Změnou nasávacího ústrojí motoru by jsme mohli také měnit podtlak v sání. Např. motor s klapkou má velice malý podtlak, proto se zvyšuje hladina karburátoru, motor si "nechce a nechce" nasát a proto tyto opatření.
Jak jsi napsal: Ale pokud bude motor nasávat víc směsi, měl by jí taky víc přepouštět, ne? V celku si měl pravdu, nebylo by na škodu zvětšit průtok přepouštěcích kanálů nebo rovnou nějaké kanály přidělat. Jak přepouštění přímé nebo přepouštět přes píst, ale o5 napíšu že se v tom nevyznám. Musí se také počítat s tzv. "spodní kompresí" uhel vstupu směsi atd atd. :roll:
No dál již nebudu asi nic spát... dostali jsme se k celkové úpravě motoru, následnému ladění a řekl bych že pomalu by jsme dopadli jak Firesnek nebo Stejsky s jejich závodními motory.

_________________
Kupuju nového Simsona. Začátkem července, Enduro r.v. 1990, červená barva... pak pošlu fotky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 duben 2007, 07:40 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28 květen 2006, 18:19
Příspěvky: 289
Bydliště: Stračov
MilDas píše:
Chester.8 píše:
Ritsi píše:
Teda teď budu trochu lovit z vody, takže bacha :) BINGa totiž doma nemám, navíc jak jsem psal moc se v tom nevyznám, takže mě poopravte...

Nevím jak u BINGů (bavil jsem se o to i s Notkym a říká, že mají prý vskutku nějaké zajímavé značení) ale přijde mi trochu nelogické (ale tím neříkám, že to nemusí být pravda), aby to byl průměr šoupátka. Vždyť šoupátko může být klidně půlmetrové, ale pořád jenom zmenšuje, či zvětšuje škvíru v difuzoru, jehož šíře je jedním ze základních parametrů karburátoru. Krom toho šoupátko, přece má obvykle stejnou šíři, jako difuzor, ne?

Mno nevim esi by se musel upravovat i kanál (ale bacha opět only můj názor :) ). Ale asi by to bylo lepší (na to bych se zeptal někde v servise) a stejně tak by bylo lepší upravit i přefuk. Pokud vím, taky se to tak dělá, ne?

Vypočítat ano :) zajistit to po praktické stránce je už trošku horší. Ale vždyť nám bylo dáno do karbeců šoupátko.

Kolik má teda Bing 21 difuzor 19, 20, 21 ??? nemáte ho někdo doma a nemáte po ruce šupleru :D :wink: ?

Díky :oops: to víš, snažíme se. A určitě bychom se nebránili nějakému přispění, třeba v podobě třebas hezky zpracovaného článečku :wink:



No jasně Ritsi jen se uč...

Proč má bing takové značení nevím (udávání průměru šoupátka) ale značí se tak spousta dalších karburátorů. Standartně má Bing 19mm průměr difuzoru.
K tomu kanálu... myslíš že by pouhé zvětšení přefuku pomohlo? Spíše bych to napsal jinak... dokázal by si ten přefuk zvětšit? tady se dostáváme k celkovému ladění motoru (většinou se nedá upravit jedna věc v motoru a zajistit dobrý "větší" výkon motoru.)


No tak s tym difuzorem nemas pravdu...ja jsem kupoval BING17 a velikost soupatka byla 15mm aji difuzoru...zkousel jsem to nejak pochopit ale nepochopil jsem to prece kdyz je to BING17 tak to musi mit velikost soupatka a dofuzoru 17mm :?:

a kdyz mel difuzor 15mm jelo bylo to znat na jizde nebo ne ??? (myslim od originalu)

_________________
STYLING-dodelane enduro trubky pod nadrz, otackomer, zvysene sedlo, operka, antenka, pristrojovka, neony,zkraceny blatnik, metla, bile blinkry
MOTOR-korky v klice, tryska 72, 60 ccm, B8HS, ladak cca 80 km/h
I don´t like HIP HOP and POP
PUNK´S NOT DEAD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 duben 2007, 08:50 
Offline
Uživatel

Registrován: 05 leden 2007, 17:21
Příspěvky: 34
Bydliště: Letohrad
Šoupátko musí být vždy větší než průměr difuzoru.

Větší vliv při úpravě sání má časování a plocha sacího kanálu, to jsou věci, kterými se dá motor poslat dál, jenže ještě lepé upravit přepouštěcí a výf. kanály, to se ale dostáváme na jinou úroveň úprav. Samozřejmě větším difuzorem a se správně otryskovaným karburátorem se dá jezdit celkem slušně, jen nevím, jaký průřez má dál sací potrubí Simsona, aby jste to neškrtili jinde, což je špatně. Pro začátek by mohla pomoci podkova v klikovém prostoru, budeš přepouštět stejně dlouho, ale větším tlakem, rychlostí a už se vezeš.

Úpravami sání myslíš co? Základ správná směs (jehla, hladina v plovákovce a trysky). Jinak délka (objem) sacího potrubí není lhostejná, ba naopak, komu se povede naladit kmitání směsi v sacím potrubí nějak harmonicky s časováním a vlnami vzniklými otevíráním a zavíráním sacího kanálu při určitých otáčkách, tak pojede taky.

stejsky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 duben 2007, 10:01 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 08 květen 2006, 17:19
Příspěvky: 541
Bydliště: Hradec Králové
Právě přijde mi, že by se potom měl probrousit i sací kanál na průměr difuzoru... v případě nějakého většího rozdílu (Myslím, že u aut se dá difuzor karbecu probrousit taky a nikde jsem potom o žádných dalších úpravách a probrušování kanálu neslyšel...).

Tohle už je jiná úroveň a vzhledem ke sporému vybavení mé garáže mě to zajímá opravdu spíše jen teoreticky. Ale proč se nepoučit.

Právě že jak je to s tím upravováním délky a průměru sacího potrubí - snažil jsem se o tom něco málo vypátrat a dospěl jsem v podstatě akorát k tomu, že je to u 2t dost důležité. A v případě, že nebudu používat původní sání skrz kastlíky měl bych vlastně stejně dát filtr na nějakou vhodně zvolenou trubku a ne hned za karbec... njo jenomže jak stvořit tu vhodně zvolenou trubku :) nevíš (nebo nemáš) o tom něco víc pls?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.056s | 11 Queries | GZIP : On ]