Kdysi (ještě jako majitel simsona) jsem dal všechny 3 cívky na statoru 42W, každou zvlášť pak usměrnil, výsledný + a - spojil a vyhladil napěťový špičky kondenzátorama. Pak jsem přidal regulátor napětí, připojil to k baterce a pak k tyristorovému zapalování. Na statoru zůstalo kladívko které dávalo zapalování impulz, kdy se má vybít a hodit jiskru - přes kladívko nešlo už 3A ale jen 15mA a nevypalovalo se! - s tím jsem měl velkej problém.
Díky tomu vše elektrické běželo z baterky a po nastartování toto bylo dobíjeno. U tyristorovýho zapalování je třeba poměrné velkýho chladiče! Pefektní jiskra kdykoliv - svíčky vydržely víc (respektive už to nebyla jedna na 200km ale jedna až do dne prodeje), jiskru to hodilo "na brnk", jen přijít, otočit klíčkem a protočit a chytlo to.
Úprava elektroinstalace do 1000Kč, už jsem nemusel řešit kladívko, svíčky, lucerničku na volnoběhu - hlavní světlo běželo taky z baterky a svítilo jak mělo.
Regulátor napětí nemá moc smysl stavět - tam se dá sehnat jako náhradní díl už hotovej.
Ještě doplním, kde jsem vzal inspiraci:
http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-12v-tyristorove-zapalovani.htmlhttp://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-ctyrpolove-zapalovani-cdi-tyristorove-zapojeni-elektroinstalace.htmlhttp://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove-aktualizace.html