Simson v Iglů - Fórum
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Tunning na 60/8 kanalnik
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=31256
Stránka 8 z 17

Autor:  petrcifka [ 03 květen 2016, 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

Dotaz pro hnidopichy:

Tlumici vlozka vyfuku muze byt vlozena pistalama proti toku spalin nebo po proudu toku spalin. Jaky smer je spravny (vyhodnejsi) a proc?
jaky vyznam maji tuningove upravy pistal, myslim ze slo o nekolik cca 5 mm der v plasti prvni pistaly.

Tak zatim si hraju s tryskovanim BVF 16N3-4 a zjistil jsem ze jsem tam mel 72ku hlavni trysku (original z vyroby by mela byt 70ka) tak jsem zkusil 74ku a zadny rozdil se nekonal. Spis se mi zda ze to mene taha od spodnich otacek, tim myslim ze kdyz jedu na 4ku 40 km/h a otocim na plny plyn. V kopcich jsem nemel moznost vyzkouset. Maximalku to prokazatelne nezmenilo. Barva eletrody svicky tmaveji cihlova.
Zajimave je ze jsem tam mel asi 5000 km Brisk N15C a vzdalenost vypalenych elektrod, kdyz jsem to ted omrkl, nebyla 0,6 mm ale tak 1,6 az 2 mm a jelo to bezvadne.
Dal jsem radej novou Brisk N14C s mezerou 1 mm.
    Tak s tim vykonem jsem se asi spletl, neda se to poznat, ani mene ani vic.

    Autor:  frantazer [ 05 květen 2016, 08:33 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Vzdálenost elektrod má být 0,4mm.

    Autor:  dadanek1999 [ 05 květen 2016, 12:36 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    frantazer píše:
    Vzdálenost elektrod má být 0,4mm.
    Přesně tak, pak je slabší jiskra, když dáš vzdálenost větší.

    petrcifka píše:
    Spis se mi zda ze to mene taha od spodnich otacek, tim myslim ze kdyz jedu na 4ku 40 km/h a otocim na plny plyn.


    Hlavní tryska určuje bohatost směsi při plném otevření plynu. Takže jsi moc obohatil směs, čímž jsi snížil výkon. Tyhle úvahy větší tryska = víc benzínu = pojede to líp nechápu :mrgreen:

    Mimochodem, o tom, že to tak je se dá přesvědčit i u MZ 150. Slabší verze (9kW) měla hlavní trysku 120, kdežto ta výkonnější, vývozní (10,5kW) má hlavní trysku 115, kvůli lepšímu vytáčení, kromě toho tedy měla naopak o něco bohatější spodek, pravděpodobně pro lepší zátah v nízkých otáčkách při malém otevření plynu :wink:

    Citace:
    10,5KW Variante:
    Hauptdüse: 115
    Nadeldüse (Düsenstock): 72
    Startdüse: 75
    Leerlaufdüse: 40

    9KW Variante:
    Hauptdüse: 120
    Nadeldüse (Düsenstock): 70
    Startdüse: 70
    Leerlaufdüse: 35

    Autor:  petrcifka [ 07 květen 2016, 18:36 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Co rikate na tento vyfuk? Jiny prodejce rika 18% navic v celem rozsahu otacek. Je to znat?
    http://www.motokramek.cz/vyfuk-simson-d ... on-tuning/

    Autor:  dadanek1999 [ 08 květen 2016, 08:11 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    petrcifka píše:
    Co rikate na tento vyfuk? Jiny prodejce rika 18% navic v celem rozsahu otacek. Je to znat?
    http://www.motokramek.cz/vyfuk-simson-d ... on-tuning/


    Větší průměr, výkonová špica při cca 7500 ot, na 2k, 3k se zátahem odspoda fajn, jinak na nějaký superstokanály radši něco jako Lea.

    Autor:  petrcifka [ 11 květen 2016, 16:23 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    frantazer píše:
    Vzdálenost elektrod má být 0,4mm.

    Ma byt kdyz das novou svicku, protoze se predpoklada ze to je optimum pro jiskru ale mne se po 7000 km opotrebovaly elektrody tak ze kdyz ses podival byly tam tak 2mm a jelo to bez problemu.


    Pri jizde na tretinu plynu, pianko asi 15 km, cerna svicka i na elektrodach, tak jsem snizil bohatost pri nizkem otevreni a posunul jehlu ze tretiho zarezu zvrchu na 2 jak to ma byt tovarne, je to tak? 74 hlavni trysku jsem ponechal misto 72._Zda se ze pri plnem plynu je to bohate optimalne, navic se chystam nainstalovat sportovni vyfuk, 32 mm kalibr, udajne 18% navic v celem rozsahu otacek, tak to prubnu nejdriv v stavajici konfiguraci 50@60/2, BVF 16N3-4, a pak si zacnu hrat s 60/8, pripadne pridam problematicky Amal 21T,_ale moc mu neverim.

    Autor:  petrcifka [ 24 květen 2016, 16:36 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Panove shanim snizenou hlavu valce na ten muj stroj 60/8kanal. Staci asi 0,5-1 mm. Nemate neco doma nepouzivaneho?
    http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... S51-TUNING

    Ma to asi maly kompres diky rozsirenemu vyfukovemu kanalu. I samotny prodejce k tomu nabizi snizenou hlavu. Puvodni hlavu co mam se mi nechce kurvit a pochybuju ze se najde nejaky dobrak u soustruhu ktery by mi to na ni vysoustruzil.

    Autor:  Hany26 [ 26 květen 2016, 11:39 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    V hardcore verzi jsem si polozil papír 180 na sklo polil vodou a brousil ručo.Fanále jsem dohladil na skle zrnitostí kolem 600a fungovalo to nějak přibližně pomohlo.ale ta přenost :assshaking: :assshaking: :assshaking:

    Autor:  petrcifka [ 26 květen 2016, 15:01 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Hany26 píše:
    V hardcore verzi jsem si polozil papír 180 na sklo polil vodou a brousil ručo.Fanále jsem dohladil na skle zrnitostí kolem 600a fungovalo to nějak přibližně pomohlo.ale ta přenost :assshaking: :assshaking: :assshaking:

    No jo take lze improvizovat. Jenze nekdo rika ze tam nekde ma byt zvnitrku te obrubne zachovana "antidetonacni mezera", coz lze udelat jen na soustruhu, pokud se nemylim. Snizis obruben a o stejny rozmer soucasne i antidetonacni mezeru. Pripadne i vnejsi okoli obrubne aby to sedelo jen na ni.

    Autor:  Seldi [ 26 květen 2016, 15:42 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Jenže kdyby jsi to samý ubral z vnitřku hlavy, tak to ve finále snižuješ uplně zbytečně, protože by jsi měl pořád uplně tu samou kompresi.

    Autor:  petrcifka [ 01 červen 2016, 07:41 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    pisete ze mam oslovit pro radu FK Racing, to je zdejsi pisatel nebo nejaka firma? muzete mi dat nekdo odkaz? dekuji

    Autor:  Hany26 [ 01 červen 2016, 15:04 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Tohle ti kařdá malá zámečnícká dílna slízne na fréze na počkání.Nehledej v tom vědu. Simson není technologie z Nasa či Bajkonuru ale uplně obyčejnej jednoduchej moped.

    Autor:  petrcifka [ 03 červen 2016, 10:57 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Tak uz mam tachometrove zajeto asi 350 km u toho 60/8.
    Prinasim nejake zajimave postrehy, prosim o radu jak vyresit. Detaily na pozadani.

    Pri maximalni rychlosti na 4Q po rovine a dokonale rovnem asfaltu se rozhoupe na 1 km k tem vysnenym 80 km/h, plyn samozrejme naplno, otacky by mely byt kolem 7200 diky zprevodovani do max co tam mam,
    barva svicky indikuje trochu bohatsi smes prakticky v celym rozsahu plynu a zatizeni jake na motorce mohu po silnici s 1 osobou vymyslet. Jizda spis v rovinatem terenu.

    Elektroda a izolator tmaveji hnedy, jinak zavit svicky a hlava valce, pripadne pist cerny od karbonu. Mazu radej 1:25, nyni prechod na M2T nejlevnejsi olej DF CHEMIE asi 80,- litr.
    http://www.sheron.eu/Products/ItemDetai ... CBActive=0
    Pred tim olej Carlson polosyntetika 130,- litr.
    Nezaznamenal jsem zadnou zmenu diky oleji. Pridira se to zrejme stejne.

    Problem je ten ze pri jizde na max viz nahore se po cca 30 s motor prehreje a pist se pridira, je to otazka 2 sekund, prudce ztrati vykon a zastavi se, nyni uz je to tak pomale ze lze reagovat zmacknutim spojky a pustenim plynu, driv pri zajizdeni to byl mzik, po 10 s je mozno znova nahodit a jet dal, ale je to prasarna. Otazkou je jak dlouho to vydrzi klikovka a ojnice.... uz se mi to stalo asi 5 krat :/, ryhy na pistu jsou ale neni to nic otresneho. MOhu dat foto. CHystam se to rozlesti.

    S predstihem jsem nehybal, defakto ani nevim jak se to u Simsona dela. :) a predchozi valec jel perfektne, takze jsem nemel duvod.

    Otazka je, mohlo by se stat ze by se zvysenyma vibracena (vyssi otacky motoru, turovani pri nastavovani karbce) samovolne povolily srouby na desce zapalovani a rozhodil se predstih?

    Napada mne zda uz nedochazi k samozapalu, jinak nechapu proc by dochazelo pri maximu vykonu a zatizeni k prehrati hlavy pistu. Ledaze by hlavni tryska davala v tomto zatizeni a otevreni soupatka malo paliva a smes byla chuda s vysokou teplotou, ale i tak bych neveril ze dojde k prehrati tak rychle.
    Svicku mam nejchladnejsi co jsem sehnal brisk N14C

    Hlavu valce mam z 50ky, takze by mel byt udajne u toho 60/8 geometricky kompres 10,8:1 ale overene to merenim moc nemam. Mozna ze to je uz hodne.

    Mohl bych zkusit pridat neco co zvysi oktanove cislo paliva jestli to nepomuze. Natural 98 by nemusel stacit. Kdyby to pomohlo tak by to docela jasne nasvedcovalo tomu ze dochazi k samozapalum, otazkou je zda kvuli spatnemu predstihu nebo vysokemu geometrickemu kompresu.

    Nevite o necem komercnim na zvyseni oktanu, staci mi na pul nadrze.
    Co pridat 5% methanolu/ethanolu? Nebude to vadit mazani?

    Nebo mne napada ze valec je takovy prutocak ze cast paliva ktera pri rychlem vyplachu projde a nevrati se zpet dohoriva volne ve vyfukovem kanalu a zpusobi samozapal pri dalsim cyklu vyplachu. Je to mozne?

    Taktez je trochu znat kdyz jedu se studenym motorem po nastartovani a po par km uz neni tolik zivy ale zmerit se to neda, mozna je to jen pocit, wau efekt.

    Take se mi nelibi u toho Amalu 21T konstrukce tesneni, je tam O-krouzek, jinak kov na kov, timto totiz ze cast tepla z valce po ohrati prechazi prirubou na karburator. Zbytecne to zvysuje teplotu pripravene smesi.

    Autor:  Hany26 [ 03 červen 2016, 15:01 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    ethanol se nesmísí s normálním olejem,ale jen s ricinem.

    Autor:  petrcifka [ 04 červen 2016, 09:09 ]
    Předmět příspěvku:  Re: Tunning na 60/8 kanalnik

    Hany26 píše:
    ethanol se nesmísí s normálním olejem,ale jen s ricinem.

    coz vadi prave pri tom ze muze vzhledem k jeho vyssimu vyparnemu teplu kondenzovat ci se hromadit v loziskach vic nez olej, hustotu ma take vyssi coz v pripade odstredive sily v mistech loziska znamena ze by se mohl v techto mistech hromadit, v realu to tak byt nemusi, krom toho 5% ethanolu v Naturalu 95 zda se 2T nevadi, 10% zvysi oktan asi o 2,2 cisla, takze celkovy obsah 10% by znamenal narust na 96, existujou bez bioslozek N 98 a N100, priste tankuju N100, a uvidime co to udela, pripadne k tomu pridam 5% lihu kdyz to nepomuze. Ty 4% vody co v lihu bezne jsou se snad rozpusti... :)
    Zkousel nekdo N100 Shell Power V Racing, vadi to necemu?

    Stránka 8 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
    https://www.phpbb.com/