Simson v Iglů - Fórum
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

svetla - urpava elektriky
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=578
Stránka 1 z 2

Autor:  Lunek51 [ 29 srpen 2005, 14:32 ]
Předmět příspěvku:  svetla - urpava elektriky

ako som dnes pozaral na tu schemu k mojmu S51B tag ma napadlo kedze nemam baterku. tak absolutne neviuzivam tu cievku na dobijanie baterky. nevieta nahodou ake ma ta cievka elektrike vlastnosti oproti tej co napaja svetlo. alebo ci sa neda jednoducho previnut na taku istu ako napaja svetlo. ak by to bolo mozne chcel by som ich zapojit paralerne a tim by som ziskal nejake tie Ampere navyse. a tim padaom by mi aj svetla svietili lepsie mohol by som dat vykonnejsiu ziarovku a konecne by to svietilo jak sa patri. :idea:

Autor:  Marty [ 29 srpen 2005, 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

no vyndej tu dobíjecí a odviň v zní všechen drát a stejně silným jako má světelná cívka na ni naviň 176z

Autor:  Lunek51 [ 29 srpen 2005, 16:45 ]
Předmět příspěvku: 

jadro je z rovnakeho materialu??

Autor:  Marty [ 29 srpen 2005, 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

ano jádro nechpůvodní,je stejné jak u té světelné jen teda doufám že máš 6V verzi

Autor:  Lunek51 [ 29 srpen 2005, 18:04 ]
Předmět příspěvku: 

ano mam 6v a netreba potom napojit pred zarovku nejaky stabilzator aby som ju neodfajcil vo vysokych otackach. lebo urcite tam nebude cistich 6v ale urcite sa to vysplha aj na nejakych 8-9 a to uz by nemusela vydrzat

Autor:  Marty [ 29 srpen 2005, 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

to by mohl být problém ale to poznáš a stábl bych být tebou udělal dodatečně 8)

Autor:  Lunek51 [ 29 srpen 2005, 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

zajtra odnesem valec na vybrus a vrhnem sa na tu cievku len dufam ze doma najdem taky drat s rovnakym priemerom.
a ako dam dole ten rotor kde su uchytene magnety? drzi to tou matkou v strede. ked to chcem povolit tag pretacam motor. skusalsom si hodit rychlost ale vsetky rychlosti pretlacim aj cez zabrzdene koleso.
a este jedna otazka ma vplyv na chod motora ked pootocim tie cievky na drzaku? viem ze pioniery boli na to citlive

Autor:  Lunek51 [ 24 září 2005, 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

no uz mam motorku zlozenu setko funguje ako sa patri len zabehnut. ale tie svetelne cievky na oboch je rovnaky pocet zavitov obyve som previnul a dal somsi sakremetsky zalezat aby mali rovnaky pocet zavitov. davaju presne take iste napetie 5.8V na volnobehu ale ked ich spojim paralerne tag napatie klesne na 4.8V. ako by sa to dalo poriesit?? pomohlo by kebyze jednotlive cievky usmernim a stabilizujem napetie a az potom spojim paralerne??

Autor:  Marty [ 24 září 2005, 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

Lunek51 píše:
no uz mam motorku zlozenu setko funguje ako sa patri len zabehnut. ale tie svetelne cievky na oboch je rovnaky pocet zavitov obyve som previnul a dal somsi sakremetsky zalezat aby mali rovnaky pocet zavitov. davaju presne take iste napetie 5.8V na volnobehu ale ked ich spojim paralerne tag napatie klesne na 4.8V. ako by sa to dalo poriesit?? pomohlo by kebyze jednotlive cievky usmernim a stabilizujem napetie a az potom spojim paralerne??

pokud máš vyvedené oba koce vinutí cívek tak je zvlášť usměrníš a pak je můžeš spojit a pak teprve stabilizovat...kolik závitů máš na těch cívkách?

Autor:  Lunek51 [ 24 září 2005, 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

Marty píše:
pokud máš vyvedené oba koce vinutí cívek tak je zvlášť usměrníš a pak je můžeš spojit a pak teprve stabilizovat...kolik závitů máš na těch cívkách?


mam ich usmernit grecovym zapojenim??

zavitov mam 76 sice si pisal ze 176 ale mne na kostricku nevoslo viac ako 100 tak som skusil 76 a dava to 5,8V na volnobeh a cca 6,5V v otackach. cize to bude asi v poriadku

po usmerneni to odfiltrujem nejakim kondikom napr 2000mikro F len nevim ci mam kazdu cievku odfitrovat zvlast alebo ich spojit a az potom odfitrovat

Autor:  Marty [ 24 září 2005, 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

kondík je úplně zbytečnej...to by musel mít o dost větší kapacitu...a navíc kmitočet zvlnění je zde výš než 50Hz/záleží na otáčkách/ tak je nějaká filtrace celkem zbytečná...a použij Gretzák...

Autor:  Lunek51 [ 25 září 2005, 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

lenze ked pouzijem grecove zapojenie to stratim 4x 0.7V a to je potom na houno a este k tomu by som tam musle dat cca 8A diody a ti uz potrebuju chladice pochopitelne odizolovane od kostry... a uz viem preco mi to napitie klasa kukal som do knizie zo skoly a doslo mi ze tie cievky su fazovo posunute

Autor:  Marty [ 25 září 2005, 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Lunek51 píše:
lenze ked pouzijem grecove zapojenie to stratim 4x 0.7V a to je potom na houno a este k tomu by som tam musle dat cca 8A diody a ti uz potrebuju chladice pochopitelne odizolovane od kostry... a uz viem preco mi to napitie klasa kukal som do knizie zo skoly a doslo mi ze tie cievky su fazovo posunute
to ti došlo teda brzo...stačí mrknout na mojeůpravy elektriky....4*0.7?? to je blbost maximálně 2*0.7 a to jen pokud použiješ nějaký shitový můstek za pár šupů.... já mám v simsnovi dvě kostky toshiba s faston vývody...jsou v nich zalité čtyři výkonové diody podobné těm co se dávají do alternátorů a úbytek na jedné nepřekročí 0,5V...jinak tvoje cívky jsou divné...mě to dává bez zátěže víc...

Autor:  Lunek51 [ 25 září 2005, 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

no a kolko take kocky priblizne stoja?? a kde sa to da zohnat?? a nevim preco sa ti zda ze tie cievky davaju male nap. vsetko na ne v pohodicke fachci. tak teraz nevim ci sa mam na to vyflaknut a dovinut na kazdu cievku o par zavitov na viac jednu dat na predne svetlo a jednu na brzdove a koncove. ziadne ine spotrebice uz na motorke nemam.

Autor:  Marty [ 25 září 2005, 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

kostky se dají získat zdarma na http://www.irf.com když si necháš poslat free sample 8) a dají se také zakoupit v http://www.ges.cz nebo http://www.gme.cz a ptej se po typu KBPC3506 a stojí v průměru 40Kč...jinak já použil vymontované z nějakého stroje...a zítra změřím kolik cívky dávaj naprázdno...taky se můžu mýlit :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/