Měl někdo problém u Etz 251 s praskánim pístních kroužků?
Příloha vůle ve válci mz etz 251.
Přezdívka emzety porcovač pístních kroužků.
Namontoval jsem jenom dva kroužky, bez prostředního.
Chce to dát na výbrus.
Vůle má být 0,05 mm, ale i s 0,07 mm jsem najel 3000 km bez problémů.
I s těma 0,07 mm se v létě mz přidírala.
Nedávat moc velikou trysku, jinak se motorka nemusí moc nechat vytočit. 150 se mě moc neosvědčila.
U 300 mz 135 u novějšího karbecu-volnoběh řešen vzdušníkem.
130 u staršího karbecu-replika.
Příště vybrousit s vůli asi 0,1 - 0,12 mm nebo i víc.
Křivka pístů neni moc veliká.
Vůle u 250 byla 0,07 mm. Najeto 1800 km. Po 1100 km už je vůle 0,1 mm.
https://www.mz-center.cz/forum-motocykl ... ?limit=120Písty v motoprodejně vraceli výrobci, byla malá křivka.
Tak jsem koupil tento píst a po najetí 2500 km na starý píst jsem už jel i 130 km rychlostí a to jsem najel na nový píst 50 km. Vůle byla tak 0,05-0,06 mm.
Křivka pístu.
U mz 251 byla 0,21
mz 300 0,12
Na tomto impulzu jsem najel asi 9000 km.
Mezera mezi senzorem má bý 2-3 mm.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=3828Vape zapalování, jenom zapalovací okruh. SZ09
Cena 2020, rok 2018. To měli v motoústí, ale musí být namontováno v odborné dílně, jinak je zapalování bez záruky, protože při špatném zapojení baterie se zapalování může poškodit. Tak jsem radši koupil zapalko u výrobce za 2300 kč.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... A&strana=3https://eshop.vape.cz/z1671-souprava-zapalovani-sz09U tohoto zapalovacího okruhu je potřeba určit jak je zapojeno zapalování v emzetě pomocí kompasu a podle toho se určí snímač S01 nebo S03.
V situaci dle obrázku dole je potřeba použít snímač S01T, pokud střelka kompasu bude opačně tak snímač S03.
Chce to, ale kvalitnejsi kompas, mě to moc nešlo, nebo rovnou koupit dva snimače, protože by musel, asi být kvalitnější kompas což se při cene druhého snímače už nevyplatí, případně potom jeden snimač vrátit.
Vynechávání zapalka jsem zjistil až při zapnutí směrovek, to je zrovna v tím nejhorším případě, protože motor začne vynechávat při předjíždění, když potřebuji mít plný výkon motoru.
Já jsem použil snímač S01T. U soustavy je originálně snímač S03, ještě že jsem si nechal přibalit snímač S01T.
Při montáži plechu na stator do zapalka jsem trochu upravil vodící osazení pro plech na statoru (ostrou hranou šroubováku).
Pozor při seřízení zapalka, senzor a plech má být nastaven 2,5-3 mm před horní úvratí.
Když jsem nastavil předstih na horní úvrat tak motor reagoval, jako, když by byl prasklý kroužek, motor se špatně vytáčel - malý předstih.
Jiskra nejde hned po otočení jako u originálního zapalka, jiskra jde jenom při otáčení motoru.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... c_ma=13344https://eshop.vape.cz/z1671-souprava-zapalovani-sz09Ještě vám dám další typ a to ten, kdo bude montovat 300 píst tak si obrobte průměr pro vložení válce do bloku. Upravte blok dole pod válcem před klikovkou. Dodatečně jsem frézkou obrobil blok. Píst mě narážel do bloku. Vyzkoušejte si jak hluboko vyjíždí píst z válce.
Nebo koupit celé zapalování Sz16
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... c_ma=13343https://eshop.vape.cz/z1675-souprava-zapalovani-sz16Nebo tam dát klasický kladivko do zapalování.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2876https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2881https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2875https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2871https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=5761https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=7953https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=9225https://www.google.cz/search?q=mz+zapal ... 6Qtonp0MvM:
https://www.google.cz/search?q=mz+zapal ... 6Qtonp0MvM:
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2880Zkontrolujte si velikost a typ vzduchového filtru u mz 251.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... TZ251.htmlV rámu pod nádrží je gumový návlek asi 0,5 metru dlouhý. Když se chce nechat vyndat tak je potřeba vyndat vzduchový filtr, povolit usměrnovací diody a vyndat nádrž.
Rychlost se zvýší tak o 5 km. Je to tam kvůli hluku při sání.
Můžete zkusit i tento filtr. Nemám vyzkoušeno.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2886Klínek k našlapovačče. m7 závit.
https://www.moto-prodejna.cz/product_in ... no_boost=1Při častém kopání při startování, raději zmenšit předstih, jinak se může ulomit startovací páka. Min tak 2 mm nebo i mín, ale to už emzeta tolik nepojede.
Forum, oprava impulsu
https://www.mz-center.cz/forum-motocyklu-mz.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=62WYar5dq8IPíst přidřený
https://www.youtube.com/watch?v=emYKDXAfat8Někde tam bylo video jak se nechá vyměnit halluv snímač.
Kdyby někdo z vás rozdělal motor, a ojnice se hůř otáčela na dolním čepu v klikovce tak raději dejte klikovku přelisovat, případně dát jinou klikovku. Při zvednutí ojnice se ojnice vlastní vahou má opřít o blok motoru. Ojnice něco váží.
Já jsem dal starší klikovku a píst pro obsah 300 a ojnice vydržela 5700 km. Raději ojnici vyměním. Ojnice měla vůli nahoru dolu už od začátku.
Maximálně bych na této ojnici najel tak 500 až 3000 km. To, ale za poškození válce nestojí.
U originální ojnice se mě stalo to. Po bokach ojnice jsou asi bronzovy podlozky. Ojnice měla trochu vůli nahoru a dolu. Starší klikovka bylo na ni najeto 5700 km. Jedna podlozka je prohnuta a opira se o jehlovy lozisko a to se hur otaci. Kdyz se lozisko hur otaci tak se casem lozisko pridre. Co v nouzi odstranit bud jednu nebo rovnou obe podlozky u ojnice. Mozna by potom ojnice mohla jeste najet tak 15 nebo i 20 000km.
Po vyndání sady bych to tipoval tak na 5000 km. Byl porušený povrch.
Dal jsem starší klikovku a zatim jsem na ní najel 8400 km. 8 2020.
Změřil jsem kdysi vyráběný píst do mz 251. Průměr pístu 70 mm.
Fotka pístu je dole. Najeto 2000 km. Nikdy se úplně nezadřel. Vůle byla 0,07 mm po najetí 500 km.
Kdyby se hůř řadilo.
Může se to ještě projevit tak, že když se vyřadí z pětky tak tam hned nespadne čtyřka. Raději to hned rozdělat.
6 šroub u kulisy řazení v motoru raději zalepit do bubínku. Já jsem tam dal klasickej šestihranej šroub i když tam je ukos.
Fotky jsou dole.
Prý je u mz 250 delší výfuk možná 116 cm. U 251 byla délka 106 cm.
Výfuk mz 251. Délka 106 cm
https://www.plszabo.cz/eshop/tlumic-vyf ... 66573.htmlPřípadně píst s RZT.
http://rzt.de/index.php?page=shop.produ ... &Itemid=29Písty kvalita, jiný web.
http://mz-world.cz/newforum/viewtopic.p ... b974#p4843https://www.plszabo.cz/eshop/advanced_s ... TZ&x=6&y=6Mz video.
https://www.youtube.com/watch?v=LxQivp14Z2EJak už někdo psal bez zajíždění zvolit vůli 0,08 až 0,12 mm.
0,1 mm se prý dává vůle do Tatry.
Naposledy jsem dal ojetej 250 válec. Měl snahu se přidírat.
Dal jsem poměr oleje 1:20 Castrol.
Tak jsem zkusil dát tuningový výfuk a motor se nepřidřel.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... c_ma=11172S tuningovým výfukem motorka ztratila tah od spodu. Motor se nechá běžně vytočit na 6500 otáček a někdy i na 8000 otáček.
Jestli budu s výfukem jezdit tak dám menší řetězové kolečko třeba 20 nebo 19.
Ještě zkusím dát origo výfuk jestli se motorka přidře.
Origo výfuk jsem rozřezal a ucpaný nebyl. Je tam zhruba 5 komor.
Fotky výfuku jsem dal do jinýho příspěvku už sem nešly přidávat fotky.
viewtopic.php?f=11&t=32319Opět jsem dal origo výfuk, zkoušel jsem píst přidřít, ale nepodařilo se mě to. Bylo kolem 10 stupnů.
Dušení se projevuje tak, jako by tam něco drželo.
Díval jsem se na originální píst, který jsem měl kdysi v motoru. Bylo na něm napsáno Hungary a Berta.
U koupeného pístu z madarska je napsáno na krabičce Berta. Kvalita, ale už asi nebude stejná jako byla kdysi dávno.
Dám 21 kolečko, ale už tam dám 300 válec. Zatím originální výfuk. Píst maďarský, vůle jak říkali rozhonovali na 0,1 mm.
Uvidím jestli se to nebude přidírat.
Zatím mám 20 kolo, ale motor se musí víc vytáčet.
Místo gum na držákách motoru tak jsem pouzdra nechal udělat ze silonu. Už mě nepřeskakuje řetěz při jízdě po zadním kole.
Kdysi jsem jezdil na nový mz 251 na které bylo najeto 2000 km a řetěz přeskakoval při jízdě po zadním kole.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... -guma.htmlhttps://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2987Nebo koupit kvalitnější píst. Třeba i za 2500 nebo i 3000 kč.
Třeba píst od Mahle tam by mohl být uvnitř plech nebo Wiseco.
Písty Mahle se mě nepodařilo sehnat.
https://www.ebay.com/itm/Wiseco-Mz-Etz- ... ctupt=truehttps://www.ebay.com/sch/mzperformancem ... 7675.l2562Kroužky jsou hlučnější. Po 100 km se zatím nezadřela.
Madarskej píst jsem je koupil tady, ale už je nemaji.
Do toho madarskýho pístu by byl lepší tento pístní čep, protože koupený v plszabo byl krátký, ale asi by to moc nevadilo.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... 0-301.htmlDélka čepů prý 65 mm.
Tady mají 63 mm.
https://www.plszabo.cz/eshop/pistni-18x63-p-75154.htmlMadarský píst prý je možné v obchodu ojednat po dohodě.
Do polskýho pístu byl pístní čep délka 65 mm zkracovaný třeba na 64,2 mm.
Polský měl naposledy malé zakřivení, mohli se zlepšit, nebo tam dát ještě větší vůli.
https://www.plszabo.cz/eshop/advanced_s ... 1&x=13&y=6Budu zkoušet tento píst potažený kluzným povrchem.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -223-12984MZ ETZ MTK Kolben 300 ccm Sport Tuning 2 Kolbenringe Federstahl
Písty o průměru 75,5 mm maji málokdy, takže si píst objednat předem.
Cena komplet pístu je 75 euro v roce 2019.
Já jsem koupil píst za 90 euro, protože jsou tam nějaký japonský kroužky.
Celkem i s poštovným 110 euro.
Poštovné zhruba 500 kč.
Pístní kroužky mají sílu 1,5 mm.
Je tam, ale pro blém s tím, že mě tam neumístili zámky pro pístní kroužky. Dodali mě pouze kolíčky pro zámky.
Časem sem dopíšu přeložený text do němčiny, aby nedošlo v chybě v překladu.
Kolbenring Stoß Stift bei Kolben aus gleiche Platz wie bei original.
Měřil jsem píst a má o 0,01 větší průměr v půlce pístu nežli na konci. Asi nějaká mírná vada. Rozměr byl měřený na boku 45 stupnů.
https://vaclavz1.rajce.idnes.cz/Mz_301_pist_nemecko./Jsou tam i fotky starý ojnice, bronz z podložky se obtiskla i na pár místech do ojnice.
Píst má nahoře úkos asi 0,3 mm.
Píst má mít vůli 0,04-0,05.
Spíš dát menší vůli tak 0,04 mm.
Píst má veliký úkos a potom může jít hůře naštelovat volnoběh.
Dát třeba větší volno
Možná by bylo dobré po výbrusu tam dát tak na 50 100 nebo i 200 kilometrů ten nejlevnější píst o daném průměru.
Je to kvůli tomu, aby se co nejméně ojel černěný povrch na pístu po výbrusu.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=5205Zvláštně se má zajíždět.
Jede se minimálně 15 minut v běžných otáčkách. Potom se nechá motor 6 hodin vychladnout.
Toto se opakuje třikrát.
Potom by měl být prý píst už zajetý. Uvidím jak to dopadne.
Poměr oleje má být při zajíždění 1:30 třeba tak 300-400 km. Potom se poměr může zvýšit.
Já mám poměr 1:20.
Jezdim olej o stell cervený. Lir za 160 kč v roce 2020.
Směs jsem dal největší u replikovýho karbecu.
Když jsem vrtal zámky tak jsem použil průměr vrtáku 2 mm, případně jsem ho přebrousil k jedný straně, kdyby kolíčel šel špatně narazit.
Vyzkoušel jsem si to na jiném pístu.
Před vrtáním si zkontroluj kde mají být zámky jeden má být výš a druhý níž, je to kvůli vnitřním nálitkům.
Po 200 km na plný plyn se mírně přidušuje.
Koupil jsem replikový karbec.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=3095Kolíček u šoupětě jsem musel trochu víc zarazit dovnitř, aby se šoupě netočilo.
Dále šroub na volnoběh pod šoupětem neni kalenej a šoupě mě šroub ohýbal a potom motorka po startu bězela na vysoký otáčky.
Dal jsem tam 5 šroub, 50 mm douhej, mohl by být i dlouhej 45 mm. Kus závitu jsem obrousil a na konci jsem udělal trochu rádius.
Musím mít větší volnoběh, protože mám volnější píst, musel jsem prohloubit drážku pro volnoběh v šoupěti. Je tam i úkos
I když se provrtá skrz tak to jede. Kdybych to neudělal tak by se šoupě zasekávalo.
Ty zamky u krouzku se me uvolnily, Udelal jsem 3 zavity a nasrouboval 3 sroubky a upravil.
Snad uz se zamky neuvolneji. Krouzky po setkani s kanalem nepraskly, ohnul se narovnal jsem ho kombinackama a jezdim na nej dal.
Stalo se mě i to, že se mě zaseklo šoupě, motor byl ohřátý. Motor chytnul a běžel na plný výkon. Sundání fajfky nepomohlo.
Vypnul jsem benzín a to po asi 20 sekundách pomohlo.
Zatím tam jezdím druhou starší klikovku s ojnicí. Je větší vůle podložek mezi ojnicí a klikovkou.
Zatím mám na ní najeto 8400 km.
Vůle tam je tak 0,75 mm. Podložky pěkně drnčej. Rozléhá se zvuk do výfuku.
U skutra peugeot vivacity 100 má být vůle u ojnice max 0,5 mm.
Po nalisování této ojnice je vůle 0,2 mm.
Podložky jsou z plechu, takže by se spíš neměli prohnout. Vyzkouším to časem.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=3045Myslím že jsou ojnice stejné jako je v motoprodejně.
Já jsem si nechal ojnici zbrousit ještě o 0,2 mm. Takže tam bude vůle 0,4 mm.
Ještě jsem si nechal zmenšit i šířku u jehlového ložiska o 0,2 mm. (Měkké čelisti u soustruhu).
Příště zmenším na šířku o 0,3 mm. Potom bude vůle 0,5 mm.
Šířka čepu je 59,8, nebroušená ojnice má šířku 22 mm.
K překladu můžete využít tento překladač já si raději potom text přeložím ještě do češtiny.
https://translate.google.cz/Udělal jsem fotku.
viewtopic.php?f=11&t=32319V pístu prý není zalitý plech.
Jak už někdo psal bez zajíždění zvolit vůli u pístu 0,08 až 0,12 mm.
0,1 mm se prý dává vůle do Tatry.
Zapalování Vape Sz16. Kompletní zapalování.
Vape - zapalovací okruh - Sz 09
https://eshop.vape.cz/z1671-souprava-zapalovani-sz09https://eshop.vape.cz/z1675-souprava-zapalovani-sz16https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... c_ma=13343Na jedné starší klikovce jsem najel asi 5600 km.
Na druhé starší klikovce zatím najeto 8400 km.
Něco drnšelo na klikovce. Byla to klec u ložiska pod zapalovánim.
Zvuk se rozléhal do výfuku. Raději to příště rozdělat.
Máčel mě olej u řetězového kolečka. Gufero bylo dobrý.
Byla špatná ucpávka 10 hřídelky. Plechová ucpávka je naražená v bloku motoru.
Dal jsem tam kužel z průměru 10,1 na 10,3 mm. Délka 3-3,5 mm.
Kdyby někdo z vás chtěl prodloužit technickou u motorky ze 2 na 4 roky tak se to provádí na úřadu, ale technická musí být při prodloužení platná jinak se musí dělat nová technická. Tak si na to dejte pozor.
Prodloužení je zdarma a je potřeba mít velký techničák a spz. Případně vám můžou na úřadu pomoci s vyplněním papíru.
Rok 2018 10 měsíc - zavedení prodloužení technický u motorky na 4 roky.
Jestli se sem tento příspěvek nehodí, tak ho smažte nebo přesunte.
Odkaz na opravy impulzu, tyristoru, a další.
http://www.mz-world.cz/forum/faq/Volnoběh u emzety.
Kdyby někomu u mz 251 nešel doštelovat volnoběk tak míst 50 volnoběžný trysky dej 60 trysku, tato tryska je běžně u simsona na sytič. Je tam závit m5.
Dal jsem i 65 trysku, volnoběh se oproti 60 trysce moc nezvýšil, zkusím dát třeba 70 trysku i když s tou 65 tryskou už drží volnoběh po ohřátí na 1400 otáčkách.
70 tryska funguje. Zatím jsem dal 90 trysku a půjdu o něco víc.
Když jsem dal 85 trysku tak už emzeta tolik nekope, když je studená.
Tu volnoběžnou trysku zvedám kvůli tomu, že se nedal moc naštelovat volnoběh - vůle pístu a německý píst.
Dát max tak do 90 trysku. Potom už to stejně nereaguje a je větší apotřeba. Karbec ovládaným vzdušníkem.
Koupil jsem radeji karbec, kde se steluje volnobeh sroubem pod soupetem, protoze mam vetsi vuli ve valci.
Karbec je sice levnej, ale musel sem si lip zajistit kolicek u soupete a jeste jsem si udelal ze sroubu ma sroub na stelovani volnobehu, ten puvodni se ohnul.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=3095Nebo koupit z motoprodejny pripadne cinskej.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... -info.htmlhttps://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=2367,
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... c_ma=13047Katalog dílů simson.
https://www.moto-katalog.eu/moto-katalo ... _size=w1002019.
Odešlo mě ložisko u zapalka. ZVL asi bez C3. Příště raději C3. Kniha Porad si sam C4.
Ložisko hučelo asi tak 300 km. Chtělo to předem aspon vyndat gufero a zkontrolovat ložisko.
https://vaclavz1.rajce.idnes.cz/Mz_301_pist_nemecko./Jak jsem psal, že mě něco drnčí v motoru, jak se zvuk rozléhal do celého výfuku tak po výměně ložiska už drnčení neni.
Drnčelo to asi tak 4000 km.
Priste lozisko skf vule c4 tn9 coz je plastova klec u skf, plastova klec se pry nikdy nevysype jako klec kovova.
https://e-shop.exvalos.cz/6306-tn9-c4-s ... 306+c4+tn9Objednat jenom ty dve loziska a zeptat se na cenu. Radeji.
Výměna originálního relátka za relátko ze škodovky.
https://www.youtube.com/watch?v=nlpbSEZc1qchttps://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=3028https://jpreporter.net/v/mz-150-etz-regulátor-dobíjení-škoda-120-návod-nlpbSEZc1qc.html
Vyfotil jsem barvy kabelů u originálního a i polského relátka.
https://vaclavz1.rajce.idnes.cz/Mz_rela ... 0%2C_151./Pri nefungujicim dobijeni promerit tri kabely ze zapalka U V W. Jak uz i cin na zapalovani u trech kontaktu.
https://www.motorkari.cz/tema/?t=183946Dale je kontrolka dobijeni napojena do předniho svetla. Tam je hodně svorkovnic. Asi je lepsi vyzkouset to relátko ze skody 120. Mel jsem to mechaniocky relatko a to nedobijelo. Nedalo se s tim nic udělat.
Kontrolka je jinak napojena nezli je bezny. Kontrolka nebudi dynamo.
Manuály, knihy.
https://www.motorkari.cz/motokatalog/mz ... ZM#manualySpojka u mz 251 je sice složitější, ale, když dobře drží na kuželu a případně se tam dají silnější pružiny z motoprodejny tak spojka funguje.
Raději tam dejte lamely z motoprodejny, jsou o 0,2 slabší a lépe se do spojky vejdou. Je to tam dost natěsno.
Jednou spojka klouzala, dal jsem tam podložku a už spojka fungovala.
Dále jsem sesadil novou spojku a spojka prokluzovala, dal jsem tam silnější podložku a už spojka funguje. Podlozka mezi pastorek a vypinani spojky. Pripadne 16 podlozka, promerit jak venkovni tak i vnitrni prumer.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... 0-1-e.htmlhttps://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... ilena.html2021
Tak origo stara klikovka najela 9700 km a projelo se pro zmenu horni ojnicni oko.
Do konce sezony jsem dal jehlu vedle jehly, venkovni podlozky pouzity ze stary klece.
Jemne opilovany pist uvnitr.
Priste tam asi dam toto lozisko.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... z-250.htmlTezko rict jestli origo lozisko melo dve rady valecku.
https://vaclavz1.rajce.idnes.cz/Mz_ojni ... 1512532497Obcas me spatne fungoval startovaci segment.
Je tam slaba pruzina, ta se me dostala pres drazkovanou hridel, takze dostatecne nepruzila. Trochu jsem ponicil i trochu ozubeni.
https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... S-250.htmlRozdelat to radeji driv.
Hur se me vracela rucicka u otackomeru, zhorsilo se to vymenou nahonu, byla ohnuta zucicka, zatim narovnana a dobry.
https://www.extremebike.cz/Otackomer-MZ ... d7980.htm#https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... 0-251.htmlJeste vyzkousim kompresy jestli se bude min pridirat, nebo objednam pist z usa kovany wiseco.
https://www.ebay.com/itm/153919062462?h ... SwhgxesEEZCena asi 4800 kč i s postovnym.
S poslanim to vyšlo na 6400 kč. Postovne 2700 kč.
mz etz 250 251 301 Wiseco Piston 75.50
mzperformancemiami