Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 11 květen 2024, 06:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 03 březen 2012, 20:59 
Offline
Uživatel

Registrován: 31 prosinec 2008, 15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Zdravim.
Po delší době jsem se rozhodl, že si opravím Simsona.

Předchozí majitel dělal Generálku motoru. Simsona mám asi 4 roky. Už když mi jej otec kupoval, tak se poměrně obtížně startoval a volnoběh bylo nutné mít nastavený na 2000 ot/min. Správně by to mělo být 1200 ot/min. Měnil jsem trysky, na cestu od nádrže jsem dal dokonce přídavný filtr. Vyměnil jsem zapalovací cívku a experimentoval jsem se svíčkami.. Simson celkem jel, ale po ohřátí motoru trochu ztrácel výkon… Asi po 2 letech (najel jsem jen asi 1500 km)… Simson po zahřátí začal chcípat a dokud nevychladl, tak nešel za nic na světě nastartovat… Neřešil jsme to a nejezdil jsem na něm.

Podezíral jsem snímač otáček. Dnes jsem tedy sundal rotor pak i stator a změřil jsem odpor snímače. Měl 26 ohmu což by mělo být v pořádku. Všiml jsem si, že kabel co vede od snímače k cívce zapalovaní/dobíjení je ze šroubu uvolněný a později jsem matku našel vypadlou v „motoru“. Myslel jsem si, že mám vyhráno… Vše jsem smontoval zpět (stator zpět podle značek). Svíčku jsem nastavil na předepsaných 0,4. Simsona jsem asi na po druhé nastartoval, klasicky jsem chvíli nechal běžet sytič. Ten jsem pak po chvíli vypnul, ale Simson držel 4 tis. ot/min. Snažil jsem se doladit předstih potenciometrem, který je na „řídícím modulu“. To nezabíralo, jen když jsem se dostal do krajní polohy, tak chcípnul. Pak jsem ho kapku protůroval a po opětovném uvolnění plynu měly otáčky tendenci ještě růst a dokonce pulzovat. A to i přesto, že šroub na regulaci volnoběhu na karburátoru jsem úplně dotáhl. Řekl jsem si, že asi zapalovaní bude OK, ale nejspíš někde přisává falešný vzduch. Gufero, které je na straně u magnete vypadá, jako nové (nejspíše bylo při GO) měněno, ale všiml jsem si, že mezi blokem motoru a hlavou je mezera a vidím v tom příčinu. Zítra se chystám hlavu sundat, ale nechci to dělat zbytečně. Tak se ptám: Je to normální nebo ne?
Foto:


Přílohy:
03032012056.jpg [173.66 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 03 březen 2012, 21:19 
Offline
Uživatel

Registrován: 15 leden 2007, 17:35
Příspěvky: 48
Dneska jsem to taky resil a je to normalni protoze hlava ma vybrani a az u pisti ma dosedaci plochu kdyz by tak byla skvira mel bys ofoukanej valeca a hlavu v moste kde by to prisavalo...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 03 březen 2012, 21:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říjen 2010, 10:33
Příspěvky: 1698
Bydliště: Most
Mezera tam bejt má, když sundáš hlavu, uvidíš že dosedací plocha hlavy na válec je vystouplá. Trimr na tyristoru nemá na volnoběh vůbec vliv, nastavuje se tím pouze při jakých otáčkách začne tyristor zapalovat (dá se tim nastavit aby nekopal). Vysoký volnoběh je zapřičiněn většinou špatným guferem, pohledem jeho stav nezjistíš, může vypadat jako nové a přitom nemá vůbec žádný břit a netěsní, dále pak to chce nastavit volnoběžný vzduch na karburátoru (šroub s pružinkou).

_________________
S51 Enduro - 70/4/3M FK Racing,5Q,Bing 21
KTM Duke 390 2018


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 03 březen 2012, 21:45 
Offline
Uživatel

Registrován: 31 prosinec 2008, 15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Jste mě trochu uklidnili, že není pokřivená hlava. Zítra na to „půjdu“ od druhé strany, ale stejně to nakonec vidím na totální rozebrání :D

Edit:
Dnes jsem rozebral druhou stranu, ale poměrně rychle jsem se zasekl. Chtěl jsem demontovat spojku, ale nevím jaký je to rozměr matice, která ji drží. Nemohl jsem to pořádně změřit. Je to 18,5?

Jinak gufero u magneta je zelené a u spojky červené.

Prováděl jsem pokus: Šroub na regulaci vzduchu volnoběhu jsem dotáhl, ale Simson nechcípl a vesele si běžel dál. Dále jsem karburátor odpojil od „airboxu“ a za běhu jsem ho zadusil hadrem. Simson se trochu uklidnil a tak za 5s začal chcípat, tak jsem přidal plnej plyn a ještě tak dalších 5s běžel, pak už chcípnul.

Ty gufera by tedy, tak na 90% měly být K.O. Ložiska doufám budou v pohodě. Je nějaký zvláštní postup demontáže a montáže gufer? Jen vím, že by se ty nová před instalací měla potřít grafitovou vazelínou. Jinak výfuk je v pořádku, už jednou jsem jej měl demontovaný.

Edit:
Teď mi to došlo jsem blbej :lol:
Já vlastně nepotřebuju spojku demontovat. To kolečko na klice půjde sundat bez demontáže spojky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 06 duben 2012, 19:21 
Offline
Uživatel

Registrován: 31 prosinec 2008, 15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Pokračování…
Včera jsem konečně vyměnil druhé gufero za strany převodovky. Simsona jsem nastartoval kapku jsem ho projel po zahradě 1-2 a odstavil, volnoběh držel hezky cca. 1500 ot/min a hezky reagoval na plyn a žádné pulzování. Skoro jsem se chtěl radovat, že je to konečně opravené a nechal jsem ho na místě blafat, aby se zahřál. Ovšem scénář se opakoval po zahřátí chcípnul a nakopnout nešel, ale aspoň se chytil na roztlačení. Držel jsem ho pod plynem a koř nešel jenom z výfuku, ale i pod ním tam kde je připojený k motoru. No dobrá, tak jsem výfuk rozebral, vypálil a vymlátil jsem karbon a zase jsem to složil. Nezabralo to… Dneska jsem sundal hlavu a blok. Na klice radiální vůle není, ale axiální ano. Ojnice se ze strany na stranu hýbe cca. 3-4 mm. A píst je „očouzený“ i z boku.
Ta vůle na klice se mi nezdá dobrá, ale na druhou stranu nevím, jak tam vůbec mohla vzniknout…


Přílohy:
06042012180.jpg [164.93 KiB]
Zatím nestaženo
06042012203.jpg [216.4 KiB]
Zatím nestaženo
06042012202.jpg [207.53 KiB]
Zatím nestaženo
06042012201.jpg [193.34 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 06 duben 2012, 19:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říjen 2010, 10:33
Příspěvky: 1698
Bydliště: Most
To boku se to hýbat může, dokonce bych řekl že musí, kdyby byla přesně veprostřed, mohlo by to při usazování být pod tlakem nevycentrované a z jedné strany by se to přidíralo. Podle fotek pístu, ti to podfukuje pod kroužky, nejspíš budou už ojeté, takže ty vyměň :)

_________________
S51 Enduro - 70/4/3M FK Racing,5Q,Bing 21
KTM Duke 390 2018


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 06 duben 2012, 19:44 
Offline
Uživatel

Registrován: 31 prosinec 2008, 15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Mně nejde do hlavy, že je to vždycky až po zahřátí… Myslíš, že budou stačit jen kroužky nebude to spíš na výbrus? :shock:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Oprava Simsona S51.
PříspěvekNapsal: 16 duben 2012, 17:39 
Offline
Uživatel

Registrován: 31 prosinec 2008, 15:06
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Hurá! Jede :-)
V sobotu jsem vyměnil pístní kroužky. Měl stále tendenci na volnoběh chcípat, ale to jsem nakonec doladil jen karburátorem.
Najel jsem cca. 60 km a je to pořád OK :-)

Ale stejně si pořád nejsem jistý co bylo na vině. Gufera/kroužky 50/50. To s tím pulzováním a držením otáček mohla být vina jen těch gufer…
Chcípnutí po zahřátí byla asi vina kroužků. Válec jsem přeměřoval (sice jen posuvným měřítkem) a ten na výbrus není, ale staré kroužky byly úplně hladké nové mají drážky…

Teď se ještě pokusím seřídit řazení a přetěsním výfuk (při vypalování jsem si omylem spálil gumové těsnění…) a mohl by být plně provozuschopný :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.075s | 18 Queries | GZIP : On ]