Ciernygepard píše:
Každý normálny výrobca sa snaží docieliť čo najlepší pomer medzi kvalitou a výkonom. Každá úprava tento pomer mení. Čím vačšie zvýšenie výkonu, tým menšia životnosť. Všetky chiptuningové firmy hlásajú,že životnos´t neklesá a je to pekná blbosť. Keď výrobca nechá výkonovú rezervu 50%,vie asi prečo. Keď si ju znížim na 10% = moja chyba a tak je to z každou úpravou. Mal som možnosť osadiť do simsona 90ccm, ale pochybujem, že by to povodné súčasti motora vydržali,tak na to kašlem.
Hele v jistém směru máš pravdu, ale není to tak černobílé, jak to vidíš. Cílem výrobce je maximálně vydělat, takže se snaží minimalizovat náklady. Čili se někdy požívají téměř ty samé motory pro různé výkony, buď téměř stejné nebo s pár díly(různě důležitými) pozměněnými. Čili ty toho můžeš využít. To je první složka, která určuje životnost motoru. Druhá
stejně důležitá složka je jak se majitel ke svému stroji chová. Tj. zatěžování až teplého motoru, dodržování času výměn náplní....atd. Vzhledem k těmhle faktorům se může stát, že tvůj tuningovaný motor vydrží déle než motor nakého chudáčka, který se o svůj motor nestará. Toť obecně a konkrétně ano 90 ccm je už celkem dost, ale také záleží, jak by ten motor byl naladěn. Navíc u sima má smysl zvyšovat výkon jenom mírně, protože nemáš na vyšší rychlost brzdy a celkově se do sima nevyplatí rvát peníze.