Simson v Iglů - Fórum
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Po zahřátí chcípne
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=18593
Stránka 1 z 1

Autor:  Reginald [ 25 červenec 2013, 14:35 ]
Předmět příspěvku:  Po zahřátí chcípne

Simson byl několik let odstavený. Uvedl jsem ho do provozu, ale objevuje se u něj problém. Nastartuje bez problému, volnoběh drží. Po zahřátí (2-5 minut) ale začne vynechávat a začnou lítat otáčky jakoby mu docházel benzín. Musí se podržet hodně pod plynem a po chvíli stejně chcípne a nejde nastartovat ani roztlačit. Po vychladnutí je opět všechno bez problému. Karburátor je vyčištěný a seřízený. Hladinou plováku si teda nejsem 100% jistý, ale jak jsem jí proměřoval, tak se zdála být v tolerancích.
Z toho, co jsem na fóru našel, by to měl být nejspíš snímač otáček. Proměřil jsem ho (střídavé napětí na modrém drátu v tyristoru). Multimetr ukazuje 0,4 V na volnoběh a 0,9 V otáčkách. A to jak v běhu za studena, tak i jakmile začne chcípat. Při prošlapávání za studena a poté co chcípně ohřátý, nevidím v naměřených hodnotách zjevný rozdíl. Údajně by měl mít 1 V a víc... Ale to nemá ani když v pohodě běží za studena.

Máte nějakou radu na co se zaměřit a jak zjistit příčinu problému? Děkuji.

Autor:  vengeroff [ 25 červenec 2013, 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

Štartuješ so sytičom? Ak áno, dúfam že ho vypínaš, ak nie, tak je možné, že tá gumka netesní a zbytočne sa obohacuje zmes, čo má za následok zdochýnanie za tepla.

Ak to sytičom nie je, tak potom by som sa zameral na sviečku a jej tepelnú hodnotu. Akú sviečku používaš?

Autor:  Reginald [ 25 červenec 2013, 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

Sytič vypínám a určitě nezústává pootevřený, takže tím to nebude. Tu gumičku jsem dával novou, takže by měla těsnit...
Svíčkou to taky nebude. Dělá to jak se 14kou, tak i s 15kou. A jiskru hází i hned po tom, jakmile chcípne. Akorát nemám zkušenost s tím, abych posoudil kvalitu té jiskry...
Ještě by to prý mohlo být guferem na klice, ale nevím, proč by mělo po zahřátí přestat těsnit. To přeci spíš naopak po zahřátí začne těsnit o to víc.

Autor:  vengeroff [ 25 červenec 2013, 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

Tak skús to gufero, možno to tým bude. Mne to za studena šlo, ale za tepla mi otáčky vyleteli len tak sami od seba a aj po odpojení pipky sa otáčky držali. Bolo to to gufero pri magnete. Nové určite nestojí veľa a oprava je tiež jednoduchá.

Autor:  Reginald [ 09 září 2013, 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

Gufera to nejsou. Koupil jsem nový stator se snímačem, přeletoval cívky... a nepomohlo to. Podezírám teda primární cívku. Nevíte někdo jaké má hodnoty? Že bych zkusil přehodit tu 42 W světelnou za primární a vyzkoušel...

Autor:  S.M-A-RT [ 09 září 2013, 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

To fungovat nebude 100%, cívka zapalování vyrábí napětí okolo 200V odpor záleží na provedení, ale měl by se pohybovat od 500-700ohm.

Autor:  vengeroff [ 09 září 2013, 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

Tak tie cievky sa premeniť nedajú. Skôr by som siahol po karburátore ako elektrine. Ešte mi napadá vysoká hladina v karburátore...

Autor:  Fučan [ 09 září 2013, 17:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po zahřátí chcípne

vengeroff píše:
Tak tie cievky sa premeniť nedajú. Skôr by som siahol po karburátore ako elektrine. Ešte mi napadá vysoká hladina v karburátore...


Zkus přeměřit cívku zapalování, jak už psal Smart.. Vyndej červený a modrý kabel z tyristoru a dej na to ohmmetr.. A odpor snímače máš kolik? Měl jsem to podobný, jako ty.. Nastartoval jsem, v pohodě si blafal, pak jsem vzal za plyn normálně šel podle plynu a pak mě vždycky chcípnul. Koupil jsem nový snímač a mám po problémech.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/