stepus píše:
georgos244 píše:
Nezlob se na mě, ale ty mu tu radíš aby odmotával závity z cívky a podobný bludy. Myslím, že když někomu řekneš aby v rámci opravy dobíjení odmotal pár závitů z cívky, která v tom stroji má správněš být, je to trochu podivné. Sám tam píšeš o tom, jak tyrystor reaguje na napětí na baterii a podle toho reguluje výstupní napětí, což je v podstatě pravda. A jak má asi ten tyristor reagovat na stav baterie, když je velký přechodový odpor a uplně to mění poměry v obvodu? Než o něčom (mimochodem vyzkoušeném minimálně na 3 dobíjeních, které takhle zlobily) napíšeš, že je to blbost, zamysli se prosím nad tím. Přijde mi logičtěší přecvakat řádově 10 konektorů v ceně cca 1 Kč/ks, než zprasit cívku minimálně za 300 Kč. Zdravím
Pokud má cívky originál ještě starý z německa tak ty sou OK, ale já koupil dvě nový světelný 12V/42W a dávaj rozhodně víc než ty starý, je to totiž druhovýroba a polákům je nějaký dodržování někde
Od kdy tyristor reguluje napětí ? to mi vysvětli
pokud vím tak tyristor umí jenom sepnout a rozepnout, používá se v regulátorech ale na STŘÍDAVOU SÍŤ, proto sou různé tyristorové a triakové regulátory pro např. staré vrtačky bez regulace. Ale v elbě je již stejnosměrné napětí. neříkám že nacvakat nový konektory je špatný, já to taky na části dobíjecí elektroinstalace udělal ale u mě to bylo bez úspěchu
, rozhodně by měl zkusit nacvakat nový od baterky k elbě, tam to měří napětí na baterii a díky přechodovýmu odporu to může měřit napětí nižší a tak si to myslí že baterie není ještě nabitá a tak jí to přebíjí......
Neboj, co je tyristor celkem dobře vím. Pojmem "reguluje" jsem myslel právě to spínání a rozepínání, jelikož tato činnost v závislosti na jiném provozním stavu, se dá jako regulace v podstatě také označit. Ale beru, použil jsem špatný výraz. S tím o nekvalitní druhovýrobě též souhlasím. S maďarskými a polskými díly všeho druhu mám také bohaté zkušenosti. Ale když už jsme u toho slovíčkaření, nebylo by od věci to tam napsat? Odmotávat jen polské cívky. Ony ty německé Schwalbe jsou dobré narozdíl od těch za 300 Kč. Ono by se také mohlo stát, že si to někdo přečte a udělá to jako první, čímž si moc nepomůže a naopak jen uškodí, tím že aktivně zmrví originálku. To mě trochu nadzvedlo v souvislosti s tím, že o věci, která je za pakatel (a ničím neuškodí), jsi napsal že je to blbost. Možná jsem se do tebe trochu moc obul, tak promiň, tohle fórum je o tom, že by si měli lidi pomáhat a né se hádat. Každopádně občas se tu radí věci typu: vyměň, kup, předělej, aniž by se hledaly opravdové příčiny problému. Sám se opravování Simsonů věnuji už docela dlouho a vždy se snažím v podobných "záhadných" případech postupovat vylučovací metodou, od co možná nejbanálnějších a nejednodušších věcí, což mi odmotání cívky zrovna nepřijde. Netvrdím, že to pomůže vždycky, může se stát, že to nepomůže jako tobě, , ale aspoň bude vědět, že tudy cesta nevede.
P.S. Přečti si ten můj první příspěvek pořádně, píšu tam o tom, aby přešel a vyčistil cestu k baterii, pojistku atd. Je to v podstatě poslední věta toho tvého. Jinak nic ve zlém, Simsonům zdar!