Simson v Iglů - Fórum
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

nespolehlivost motoru = stresss
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=32022
Stránka 1 z 1

Autor:  hoki [ 10 červen 2016, 10:07 ]
Předmět příspěvku:  nespolehlivost motoru = stresss

Přečetl jsem příspěvky, ale nevím přesně kam tento problém zařadit. Na stará kolena jsem si pořídil S51, najeto cca.9 tis. km. Problém spočívá v tom, že po nějaké době jízdy asi 3-6 km motor zdechne a nenaskočí ani při jízdě z kopce. Po nějaké době (zřejmě po vychladnutí ) zase začne fungovat. Myslel jsem ,že je nějak rozštelovaný karburátor BING, tak jsem nyní koupil nový původní, 16N1, ale chování motoru je prakticky stejné. Předpokládám, že karburátor je z výroby OK, nastavil jsem pouze volnoběh,směs, atd. jde krásně za plynem až do 10 tis. otáček, dobře jede , vše OK , ale po ujetí ( včera cca.6 km, bylo chladněji) určité vzdálenosti, nebo snad zahřátí motoru to zdechne a musím potupně tlačit, nejsem nejmladší a potřebuji jezdit po polních cestách mimo asfaltky, tak to tedy vážně nasere a do kopce se pořád jezdit nedá. Dělá to na mě dojem, jakoby neměl motor benzín, svíčka nová, jiskru hází, tak proboha co s tím je? Nejraději bych to hodil do rokle, ale navíc mám nové obutí, tak jsem si myslel, že budu Simsona v pohodě provozovat, ale mám strach se s ním vydat kousek dál od domova. Nabízím 1/2 království za koně, v mém případě za fungujícího Simsona. Má-li někdo z členů fóra řešení této záhady , tak prosím o relevantní návrh.
Díky Hoki.

Autor:  Seldi [ 10 červen 2016, 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Tahle se většinou projeví snímač otáček. Pokud teda máš bezkontaktní zapalování. pozná se tak, že v pravym kastlíku je tyristor(hnědá krabička) On se projevuje většinou právě tak, že se motor trošku zahřeje a přestane to jet, pak to vychladne a zase chvíli jede a takhle pořád dokola. Ale první bych se kouknul na barvu svíčky, jestli je cihlová a pak eště jakou má tepelnou hodnotu. ideálně je N14c nebo třeba od ngk B8HS.

Autor:  hoki [ 10 červen 2016, 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Svíčku mám novou tu 8, ale je mokrá, černá, jako by začazená ?, ale benzín mám nový s olejem 1:50. Mám tedy objednat nový Tyristor, jsou různé typy ?, nebo stačí uvést, že je to pro S51.
Díky.

Autor:  Bubaaak [ 10 červen 2016, 17:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Zkus hned po tom, co to chcipne jestli dává jiskru. Pokud ne tak bude špatný snímač otáček. A jestli jiskru dávat bude tak zkontroluj jestli teče benzin - pokud ne tak bude ucpana dírka ve víčku nádrže

Autor:  Scatman [ 14 červen 2016, 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Přesně takhle se mi projevoval vadný snímač otáček. Někdy byl problém ho nakopnout i když vychladl. Stačilo jej ale pořádně proletovat - návod na opravu je tady někde na fóru - a od té doby jezdí bez problémů.

Autor:  hoki [ 17 září 2016, 20:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Moje snahy udělat ze Simsona přiměřeně spolehlivý stroj jsou asi vyčerpány. Po ujetí cca. 3 km vždy spolehlivě chcípne a nejde nastartovat dokud nevychladne. Přitom dobře startuje, dobře jede, vytáčí se bez problému do 10 tis.otáček. Reagoval jsem na vaše rady a zkušenosti a postupně vyměnil tyristor, cívku, svíčku, zanesený tlumič výfuku, snímač otáček a nejnověji i gufero, ale nic nepomohlo, zase po 3 km zdechnul a šlus. Je asi zřejmé, že tyto problémy souvisí s nějakou úrovní teploty, co muže zvýšená teplota vyřadit z provozu ? V jednom muzeu motocyklů mi říkali, že Simson může mít problémy s teplotou karburátoru, který se přehřívá od válce a benzin se může více odpařovat apod. je to možné ? pak by to ovšem chtělo lepší izolační těsnění mezi válcem a karburátorem, má někdo ještě návrh co mám vyzkoušet, než to celé hodím do rokle.
Díky.

Autor:  karavanista [ 17 září 2016, 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Mě se stalo podobné..přestal jet. když jsem si to tu celé pročetl, upustil jsem od pokusu postupné výměny jednotlivých částí zapalování a rovnou objednal VAPE zapalování. a mám klid. a bez obav jezdit...nebzlo sice levné, ale kdyzž spočítam co vše ostatní při pokusech o opravu nakonec vymění,tak drahé ve finále nebylo a to nemluvím o ušetřeném času a nervech..Vliv teploty na karburátor bych asi vyloučil,je proti přestupu tepla izolován bakelitem nebo s čeho to je... a u skutru je jestě navíc celý schován pod kapotáží-teoreticky je na tom ještě hůř.Zahřátí může mít vliv na kteroukoliv elektro součástku cívky nevyjímaje..pokud ti to tedy nepřestáva jet z jiného důvodu-problémy s benzínem.
Přeji hodně zdaru se zprovozněním. Mimo mísu-vape vyšlo na 3500.

Autor:  Seldi [ 18 září 2016, 08:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Jakou tepelnou hodnotu mela svicka?

Autor:  jan [ 18 září 2016, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

zkus vyměnit indukční cívku,i ta se projevuje tak jak popisuješ.

Autor:  Quintal [ 18 září 2016, 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: nespolehlivost motoru = stresss

Simsony, jakožto krásné staré stroje se do rokle neházejí! to už radši do rokle čínu.
V okamžiku kdy to přestane fungovat by to chtělo zkusit jak ti radí, jestli dává jiskru, možná i mít připravenou druhou svíčku a jen přehodit a přidržet koncovku s kabelem a svíčku u hlavy válce a prošlápnout. Je už jen pár možností kde je chyba a měl bys na to přijít.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/