Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 14 květen 2024, 20:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 18 červen 2016, 16:08 
Offline
Uživatel

Registrován: 18 červen 2016, 15:50
Příspěvky: 1
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vážení Simsonisté,
předem bych chtěl poděkovat za existenci tohoto fóra. Snažil jsem se hledat můj problém, ale nepodařilo se mi to, pokud budu někoho opakovat, tak se omlouvám.

Mám Simsona S 51 Elektronic, r.v. 1984. Již dříve jsem měnil válec a hlavu na 60 ccm.

Problém:
Již dlouhodobě se mi ozývá z motoru nepříjemný zvuk (šelest, šustění nebo škrábání). Při dnešní projížďce se však výrazně znásobil. Můj technicky vzdělaný děda mi tvrdí, že to může dělat kliková hřídel, pokud by tedy byla na odchodu. Případně uvolněné pístní kroužky nebo (škrábající) spojka. Mně se ani jedna z těchto variant vzhledem k jejich řešení nelíbí. Měl jsem v plánu na letošní léto delší cestu a nerad bych zůstal někde viset. Prosím Vás tedy o radu, pokud někdo máte s tímto problémem zkušenost. Možná je to jen banalita a dělá to většina starších motorů, ale ani mně se ten zvuk už nezdá.

Děkuji za rady!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 18 červen 2016, 21:10 
Offline
Uživatel

Registrován: 16 září 2014, 13:08
Příspěvky: 290
Bydliště: Třebíčsko
Podle toho co píšeš to budou asi vydřená ložiska. Nebo je trošku přidřenej píst.

_________________
Simson sr50 1C-CS r.v.1990 12V 80ccm 17z max cca 80km/h


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 18 červen 2016, 21:56 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
mě se také řešní některých závad nelíbí :D :D :D :D Nedávno se mi nelíbilo řešení měnit klec diferenciálu a planetové kolo v malotraktoru Agrozet.Jen cena dílů byla přes 8000,- a jak se mi to nelíbilo tak jsem to stejně musel udělat :alright: :alright:

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 21 červen 2016, 19:45 
Offline
Uživatel

Registrován: 04 duben 2015, 08:22
Příspěvky: 331
Bydliště: Mělník
Ahoj , nahraj zvuk , video dej na youtube.com a sem dej odkaz. Potom se bude vědět víc až to uslyšíme.

_________________
Simson skůtr SR50/1C r.v.1989 12V Přetuníno na 70ccm, Amal 18, 70km/hod po rovině , 70tkovej primar , 17z


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 22 červen 2016, 21:43 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Rozhoď motor a hneď vieš na čom si :wink: . Rozobrať zložiť práca na 3 hodiny :wink: . Ak tam memáš kvalitné ložiská aspoň SKF tak sa nie je čo diviť . A kľuka tiež ak je čínska tak sa nečuduj . Ja som kúpil valec aj piest s krúžkami v HU a krúžky vydržali 3 mesiace. Boli tak zodraté že skoro ani tam neboli :mrgreen: . Kúpil som u nás a už sú tam 4 rok :wink: .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 24 červen 2016, 13:55 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
delong píše:
Rozhoď motor a hneď vieš na čom si :wink: . Rozobrať zložiť práca na 3 hodiny :wink: . Ak tam memáš kvalitné ložiská aspoň SKF tak sa nie je čo diviť . A kľuka tiež ak je čínska tak sa nečuduj . Ja som kúpil valec aj piest s krúžkami v HU a krúžky vydržali 3 mesiace. Boli tak zodraté že skoro ani tam neboli :mrgreen: . Kúpil som u nás a už sú tam 4 rok :wink: .


Meleš nesmysly.
To není ložiskama,ani klikou z číny či thaiwanu.Je to tím že to honí jak nadmutou kozu když to na to není stavěný.Sifon je prostě moped a dle toho se s tím má jezdit.Výrobce dával ložiska z RVHP a motory vydrželi klidně i 30tkm.
Špatná údržba,přetěžování,nesprávné zajíždění,špatně zvolená maziva a neodborné opravy a úpravy jsou z 90% důvodem zdejších problémů

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 24 červen 2016, 22:13 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Nesmysli melieš možno tak trochu aj ty . On už menil hlavu aj valec a simák je z roku 1984 . To si myslíš že nemá nabehaných ani 30 tisíc km?
Môžeš urobiť aj odbornú opravu ale originál diely nezoženieš len tak ľahko. A ak tak tak buď za nekresťanské lóve alebo čisto náhodou.
Do Simáka kúpiš všetko ale povetšine je všetko od ryžojedov :mrgreen: . Ložiská sa dajú zohnať aj kvalitné ale stoja o čosi viac a každý chce šetriť a to sa potom vypomstí . Mal som raz aj českí tyristor zapalko a nevydržalo ani pol roka . Takže ani to nebola kvalita búhvíco. Ja mám ešte origo dederóńácke z roku 1989. Elba origo odišla tiež už dávno postavil som si novú sám . Dal som tam ale kvalitné súčiastky a za to ide dodnes.

Ten šelest pazvuky robia aj iné motorky KTM, Benelli TnT1130, Honda to by si sa divil čo za materiál je vnich . Ložiská, ojnice , kľuky sú troška iné ako u Simáka . Vyfotím a raz ti to tu dám . A ani slávny nikasil im nepomôže. Mal som Yamahu 400 4 takt cross novú a 3 mesiace jej stačili a zadrel sa piest ! Priamo počas pretekov! A to je mašina na to stavaná .

Jasne že Simákovy aj naložím a predstav si ide doteraz bez jedinej poruchy už štvrtý rok ! A môžem ho kľudne honiť koľko chcem nič mu nebude lebo viem čo tam mám za materiál . Dnes pri 33°C som prešiel 140km a plyn bol skoro nadoraz otáčky motora tiež a nič mu nie je ide jak má .

Špatná údržba,přetěžování,nesprávné zajíždění,špatně zvolená maziva a neodborné opravy a úpravy jsou z 90% důvodem zdejších problémů

S týmto súhlasím s tebou nie každý je macher a vie sa o Simáka postarať ale po vetšine aj nekvalitné diely sú kameňom úrazu závad u Simáka .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 25 červen 2016, 17:29 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
140 na sifonovi??? To bych se bál.Pár tenkejch trubiček z bláta a pominu ty osičky v kolech :D

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 26 červen 2016, 21:19 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
A čo je na tom zvláštné ? 70km tam a 70 naspátek :mrgreen: . Ročne nabehám 2000km to nie je zas tak veľa. Svojmu Simákovi verím ešte ma nesklamal. Dostáva len to najlepšie . A za to sa patrične odmení :wink: .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 27 červen 2016, 15:59 
Offline
Uživatel

Registrován: 21 říjen 2012, 11:32
Příspěvky: 760
Bydliště: polabí a okolní kopce
já myslel že z toho kozího dechu vyždímeš 140 :D :D . najetých 140 to je v poho. Když courám u nás po Železných horách tak to najedu lehce a to i ve zmíněných pařákách .Mám obyč. dvoukanál 60 a 70 s válci a písty MZA krabicová verze(dnes to prodávají jako orig díl simson) a nikdy žádný problém.Mažu zásadně jen m2t a nikdy jsem neměl problém. Problém bych viděl z druhovýrobními díly druhá jakost co se tu prodávají po aukrech atd většinou balené ve foliích. Nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci.Bohužel většina zdejších mekániků čeká čím víc análů tím víc simson a to že za použití nejlevnějších dílů a polských tjůzing karburátorů a výfuků typu roura ke kamnům vyletí výkon k nebesům.V tomto případě ani SKF a racing exteme oil opravdu nepomohou.

_________________
starší motocyklista 2 kategorie

Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. J.A.Komenský


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 27 červen 2016, 21:46 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Nééé 140km/h to nedá určite maximálne tak 70km/h . Tak to máš pravdu žádný tuňing já tiež nerobím . Mám klasiku prerobený dvojkanál 70 cm s pvôvodnou hlavou . Valec aj piest som kúpil v HU. Tam majú na Simsona všetko ale niečo je aj brak . Len ložiská a guferá som dal kvalitné. Žiadný ladený výfuk a podobné fičuriny. Mám prístup k oleju Q8 je to kuvajtský olej takto mažem s ním a nemám žiadný problém. Predtým som mal zásoby Castrolu originál nemecký ten smrdel po myšiach. Tak sa rozpoznal originál . Ten som mal ešte s čias keď som jazdil motokross. Ale už došiel :lol: .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 27 červen 2016, 22:09 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17 listopad 2015, 12:11
Příspěvky: 143
To máš 50 hlavu na 70/2?

_________________
Simson SR60, 1C-CS, 1989, 12V
60ccm, BVF, SKF, AOA1
Rovinky 65-70 km/h
Kolmo dolů 80-85-? km/h


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 28 červen 2016, 22:10 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Ano . Hlava z 50-ky valec je 70-ka .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 29 červen 2016, 09:39 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
delong píše:
Ano . Hlava z 50-ky valec je 70-ka .

Ty se toho nebojíš teda :D

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Šelest v motoru
PříspěvekNapsal: 30 červen 2016, 22:39 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
A čo ho sa mám báť ?
Jazdím tak už asi 8 rokov. A nie len ja . Prerobil som už zo 10 Simákov a všetky jazdia tak isto s tou istou hlavou z 50- ky .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 205 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.263s | 11 Queries | GZIP : On ]