Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 10 květen 2024, 06:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 květen 2016, 18:57 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
Zdravím,
prosím o radu s S51 B1 r.v. 1980.
Minulou sezónu jezdil, ale svíčky byli permanentně mokré, z výfuku teče jak z kohoutku. Rád bych docílil nějaké přijatelné barvy na svíčce. Také jsem během kontroly předstihu narazil na další problém.

1)Vrtám se v tom, protože dnes za boha nemůžu nastartovat. Svíčka nová N14C jiskru hází ale nechytí elektrody 0,4mm , je mokrá. Karburátor seřízený: 2 závity směs, jehla nová 4 zářez shora, plovák seřízený, nové trysky. Motor je po GO (ložiska, primár, výbrus, klika. Zkoušel jsem svíčku N15, tak na chvilku chytil a zase nic.

2)Chtěl jsem zkontrolovat předstih přes žárovku (jinak je v pořádku podle cigaretového papírku). Zapojil jsem jí mezi sv. 2 na spínačce a kostru, zapnul klíček, a při rozpojených kontaktech přerušovače se zkrátka nerozsvítí. Jako kdyby ten hnědobílý vodič z přerušovače na spínačku neměl spojení s baterkou. Samozřejmě zkontroluju spínačku ale zajímá mě, jestli je v zapojení elektriky s baterkou a bez nějaký rozdíl. Z krabice za spínačkou (jestli je to regulátor) vedou dva zelené dráty, jeden je zapojený na pravou pojistku pod spínačkou, druhý ne. Není to právě pro změnu nějakého zapojení?

Vím, není co nebo čím zapálit, ale už si nevím rady. Motor je prakticky nový a tak snad už jen elektrika.
Piště rady, Děkuju.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 květen 2016, 21:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Máš bezkontaktní nebo kontaktní zapalování. Bezkontaktní poznáš tak, že v pravym kastlíku máš hnědou krabičku (tyristor).

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 květen 2016, 06:27 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
Seldi píše:
Máš bezkontaktní nebo kontaktní zapalování. Bezkontaktní poznáš tak, že v pravym kastlíku máš hnědou krabičku (tyristor).


Kontaktní. Rád bych koupil elektronické, ale zatím jdou peníze na stavbu Panelky.
Co se předstihu týče, tak mi došlo, že ze spínačky mi napětí nepůjde, pokud žárovku nepřipojím přímo přes baterku a na přerušovač. A zmiňované zelené kablíky jsou, jak poradil kolega na změnu 1,1A nebo 2,5 A nabíjecího proudu.

Takže bych se zaměřil na problém č. 1.

Svíčka je mokrá, karburátor nastavený jak má být, jiskra je však hodně bídná nebo žádná (zkoušel jsem 4 svíčky 2x N14 a 2x N15), také jsem zkoušel 2 indučky z Jawy (také 6V), pořád stejné. Na N15 to párkrát chytlo, ale jen na chvíli.
Dělala by to třeba malá nebo velká vzdálenost mezi cívkami a rotorem na dynamu? I když základovou desku jsem měl při GO v ruce a uvolněného nic nebylo. Až na staré zapalování je vše vyměněno, tak už nevím co tomu bídákovi je.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 květen 2016, 17:27 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Nabíjecí proud nijak změnit nejde. Origo indukčka tam má být 12V, takže nevim, jestli se 6V to pojede. A předstih nastavení u kladívka ti neporadim, protože to jsem nikdy na simsonu nedělal :D Ale vim, že postup na to je v dílenský příručce, tak se tam mrkni, dá se stáhnout na uložto. A když už budeš číst příručku, tak tam bude i 100% postup jak si proměřit zapalovací cívku a nejspíš i indučkní, tak to bych si taky rovnou proměřil.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 květen 2016, 18:38 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
Seldi píše:
Nabíjecí proud nijak změnit nejde. Origo indukčka tam má být 12V, takže nevim, jestli se 6V to pojede. A předstih nastavení u kladívka ti neporadim, protože to jsem nikdy na simsonu nedělal :D Ale vim, že postup na to je v dílenský příručce, tak se tam mrkni, dá se stáhnout na uložto. A když už budeš číst příručku, tak tam bude i 100% postup jak si proměřit zapalovací cívku a nejspíš i indučkní, tak to bych si taky rovnou proměřil.


Když mám 6V rozvod, proč 12V indučka? Proměřit můžu akorát tak odpor primáru a sekundáru, ale to mi nic neřekne. A osciloskop na pořádné změření nevlastním. Předstih nastavit umím a nastavený je dobře. Šlo jen o zapojení pro nastavení za pomocí žárovky, ale jak jsem psal, to už jsem našel.

Problém bude jinde. Proto se obracím na toto fórum.
Na jaké svíčky jezdíte? Napadlo mě zkusit teplejší N13, pokud je N14 ulitá.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 květen 2016, 19:08 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18 červenec 2013, 18:27
Příspěvky: 2219
Bydliště: Tábor
Protože zapalování je samostatnej okruh a s okruhem baterky nemá nic společnýho, na N14 to musí jet. Jestli máš slabou jiskru, tak rozhodně proměřit indukčku a zapalovací cívku.

_________________
Simson Enduro, 12V, 70ccm. V-Max: 70km/h

Baterka je jako pták nemarodí ale hned chcípne.

Hulí modře, jede dobře.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 květen 2016, 09:26 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
Seldi píše:
Protože zapalování je samostatnej okruh a s okruhem baterky nemá nic společnýho, na N14 to musí jet. Jestli máš slabou jiskru, tak rozhodně proměřit indukčku a zapalovací cívku.


No to vidím ve schématu, že baterka je tam prakticky na ozdobu. Jenže jak říkám, nemám osciloskop, takže můžu změřit maximálně odpory, ty sem potom napíšu.
Nějaké další nápady?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 květen 2016, 10:56 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Pokud je zapalování v pořádku jak má být (a to že je správný predstih a dává to jiskru ještě není vše) tak jedině karburátor, nejjednodušší by bylo si půjčit jiný z motoru který funguje


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 květen 2016, 12:14 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
Bubaaak píše:
Pokud je zapalování v pořádku jak má být (a to že je správný predstih a dává to jiskru ještě není vše) tak jedině karburátor, nejjednodušší by bylo si půjčit jiný z motoru který funguje


To by bylo, ale myslím, že jsem se mu věnoval dost na to, aby nemusel zlobit. Plováky seřízené, trysky nové atd, zas tolik toho v něm není.
Ale po znovu přečtení příručky mě něco trklo. Vzhledem k tomu, že je tam nová klika, tak nemůže lícovat ryska na setrvačníku vůči skříni při 1,8mm před HÚ, jak má být. Předstih mám nastavený tak, že mi přerušovač v tomto okamžiku rozpojuje přesně. Jenže jsem asi vypustil to, že pokud vyměním kliku, tak v poloze 1,8mm před horní úvratí nebude lícovat ryska magneta a skříně. Tím pádem přerušovač mám nastavený dobře, ale cívky vůči magnetickému poli ne.
Je to tak? Pokud ano, tak podle knížky musím nastavit 1,8 a podle magneta přeznačit rysku na skříň, podle ní pak nastavit i staror a přerušovač.
Pokud ale plácám blbosti, tak mě opravte, než to zase zmrvim :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 květen 2016, 18:24 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
Tak předstih, odtrh i základová deska nastaveny správně, ryska tam byla v pořádku. Proměřil jsem cívky: zapalovací asi 1,5 ohmu, zbylé dvě něco míň, indukční cívka kolem 1,2 ohmu. Vyměněna fajfka a vn kabel, jiskru hází, svíčka mokrá byla, nalit čerství benzín, ještě jednou vyfoukán karburátor, prostříknul jsem spínačku kontaktolem.
A neškytne ani na roztlačení. Já už opravdu nevím. Jediné, co jsem v poslední době dělal bylo slabounké těsnění pod hlavu, kvůli prolínajícímu spoji. To by přeci nemělo hrát roli, pokud je předstih ok.¨
Prosím poraďte.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 květen 2016, 21:05 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Výfuk na skúšku môžeš odpojiť úplne a indučku zapojiť napriamo bez spínačky . A kondenzátor si zmeral?
Daj na skúšku inú indučku môže mať medzizávitový skrat a ten tak ľahko nezmeráš. Nechytá ti to ešte niekde falošný vzduch ? Guferá predpokladám že sú nové a dobre založené.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 květen 2016, 03:48 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
delong píše:
Výfuk na skúšku môžeš odpojiť úplne a indučku zapojiť napriamo bez spínačky . A kondenzátor si zmeral?
Daj na skúšku inú indučku môže mať medzizávitový skrat a ten tak ľahko nezmeráš. Nechytá ti to ešte niekde falošný vzduch ? Guferá predpokladám že sú nové a dobre založené.


Indučky jsem zkoušel 2, jiskru to hází, výfuk jsem zkoušel odpojit,kondenzátor jsem neměřil, to bych musel sundat magneto, je tam ale stejně jen kvůli opalování kontaktů. Jinak celý motor je přetěsněný. Až na věčně ublemcané koleno, které budu muset asi taky zalepit tmelem. Gufera jsou nová, předpokládám, že dobrá. Pod statorem je to čisté. Zkoušel jsem o zářez zvednout jehlu, žádná změna. Ještě zkusím proklemovat tu spínačku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 květen 2016, 19:24 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
Ryska by se rozhodit neměla. Máš zapalovací cívku na správné pozici ?

Doporučuji prostudovat tohle: http://pf62.wz.cz/navod%20Jan%20Raab.html , byť se týká jiného stroje, mohl by tvůj problém mít stejnou příčinu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 květen 2016, 21:35 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červen 2014, 12:58
Příspěvky: 95
Bydliště: LUČENEC
Jarda.E píše:
kondenzátor jsem neměřil, to bych musel sundat magneto, je tam ale stejně jen kvůli opalování kontaktů.


Tak to sa mýliš, kondenzátor je tam tiež dvôležitý .Ja to merám merákom . On na pohľad vyzerá nevinne ale ak mu zmeráš kapacitu tak ťa prekvapí :mrgreen: . Stretol som sa už aj s tým že nejaký borec odnitoval rotor magneta a prenitoval ho o jednu dierku ďalej :roll: proste pako .

Mne sa ešte nestalo že by motor nešiel . Sú základné pravidlá pre chod motora a ak sú dodržané motor ide. A ak robí motor divi tak dosť často je to karburátor alebo elektrika. Karburátor sa dá nastaviť ale elektrika robí záludnosti. Preto už pár rokov používam na to osciloskop . A nie len na Simsona. Ten nesklame a hneď odhalí príčinu :lol: . Samozrejme treba tomu ešte aj rozumieť čo meráš a ako . Bez znalostí ti je osciloskop nanič .

Možno si myslíš že zapalovanie máš nastavené OK ale nemusí to byť pravda. Pohľadaj nejakého mechanika možno že dvaja na niečo prídete. U nás sa tomu hovorí viac hláv viac kapusty :mrgreen: . Simson je jednoduchý stroj niekdy aj príčína býva jednoduchá preto netreba podceniť nič . Aj taký kondenzátor .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07 květen 2016, 06:08 
Offline
Uživatel

Registrován: 06 květen 2015, 16:44
Příspěvky: 51
delong píše:
Jarda.E píše:
kondenzátor jsem neměřil, to bych musel sundat magneto, je tam ale stejně jen kvůli opalování kontaktů.


Tak to sa mýliš, kondenzátor je tam tiež dvôležitý .Ja to merám merákom . On na pohľad vyzerá nevinne ale ak mu zmeráš kapacitu tak ťa prekvapí :mrgreen: . Stretol som sa už aj s tým že nejaký borec odnitoval rotor magneta a prenitoval ho o jednu dierku ďalej :roll: proste pako .

Mne sa ešte nestalo že by motor nešiel . Sú základné pravidlá pre chod motora a ak sú dodržané motor ide. A ak robí motor divi tak dosť často je to karburátor alebo elektrika. Karburátor sa dá nastaviť ale elektrika robí záludnosti. Preto už pár rokov používam na to osciloskop . A nie len na Simsona. Ten nesklame a hneď odhalí príčinu :lol: . Samozrejme treba tomu ešte aj rozumieť čo meráš a ako . Bez znalostí ti je osciloskop nanič .

Možno si myslíš že zapalovanie máš nastavené OK ale nemusí to byť pravda. Pohľadaj nejakého mechanika možno že dvaja na niečo prídete. U nás sa tomu hovorí viac hláv viac kapusty :mrgreen: . Simson je jednoduchý stroj niekdy aj príčína býva jednoduchá preto netreba podceniť nič . Aj taký kondenzátor .


Kdybych měl mechanika, kterej se v tom bude šťourat zadarmo, tak sem nepíšu a myslím, že zas takové kopyto nejsem. 2 Stroje mi jezdí v pořádku. S osciloskopem jsem měřil ve škole, problém je, že ho nevlastním. Jinak podobný zásah na motoru nějakým kutilem se dá vyloučit.
Problém je, že už jsem časem povyměňoval nebo měl alespoň rozdělané tak nějak vše.

Popřípadě jakou kapacitu má mít kondenzátor, pro případ, že by to na něm nebylo čitelné?
Také bych poprosil o tloušťku mezery mezi cívkami a magnetem?
Děkuji


Naposledy upravil Jarda.E dne 07 květen 2016, 06:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.124s | 16 Queries | GZIP : On ]