Sú tam ešte nejaké diódy a môžu byť zlé a poriadný zvitkový kondenzátor tam treba použiť. Najlepšie je ho ešte premerať na kapacitu to je dvôležité . Mal by tam byť 1uF/630V . Tyristor som dával KT508 alebo KT509.
Neviem aké máš schéma na zapalko ale originálne bolo aj s trimrom 250 Ohm.
Ak ti to nejde a zapalko je OK (iskru hádže poriadnu) tak začni nastavením predstihu (napríklad odtrhnutý klínek) . A nezabudni odpojiť zo zapalovania chcípací vodič ktorí je na svorke č.2. Pre istotu že to nemáš ukostrené .
Potom skontrolovať tesnosť guferá . Daj troška olej na valec utesní ti na chvílu piestne krúžky, daj dole výfuk možno ho máš zakorbónovaný. A karburátor na prvom mieste treba vyčistiť a nastaviť (viď dielenská príručka) . Ja to čistím ešte v ultrazvuku to je istejšie .Mal by ti potom aspoň na chvílu chytiť.
Základ je posúdiť stav toho kúpeného Simáka
. Piest a piestne krúžky toho veľa prezradia. Ja dávam valec dolu a hneď viem v akom je stave. Zároveň zistím vôle čepu a kľuky .Je to tak na polhodku práce . Nie je to nič ťažké .
Karburátor a elektrika je už len maličkosť . Samozrejme elektrike a motorom treba rozumieť a mať aj prax . Keď že ja to robím už cez 40 rokov tak my to nerobí problém . Tiež som tak začínal z kníh a v praxi som si to overoval .Nie vždy som hneď prišiel na chybu ale po čase som zužitkoval svoje znalosti a prax a potom už nájsť príčinu nebol problém . K tomu som si zadovážil kadejaké meracie pomôcky a prípravky ktoré my uľahčujú prácu .