Marko píše:
ja si myslim, ze tych 1:60 by sa motoru nic nestalo. ked simaka vyrabali, o nazve 2T sa im este ani nesnivalo. tieto oleje su dost kvalitne na to, aby sa riedili aj na vacsie pomery. ja som jeden cas jazdil na 1:80 a jedine co bolo citit, ze sa to trosku skorej zohrialo (nazdim na plnu syntetiku OMV 2T strooke)
JJ, horsi mazani -> vetsi treni -> vetsi zahrivani + vetsi opotrebeni.
Davejte si oleje kolik chcete, ale aby olej fungoval, musi vytvorit tenkou souvislou vrstvu mezi trecimi plochami a tim je oddeli takze maji minimalni vzajemny kontakt. A na vytvoreni toho filmu je potreba urcite mnozstvi oleje a i kdyby byl sebekvalitnejsi, tak kdyz je ho tam malo tak ten film nebude souvisly nebo bude moc slaby a treci plochy budou mit vzajemny kontakt se vsemi nasledky (zahrivani, opotrebeni, nizsi uzitny vykon motoru (v dusledku vyssich ztrat)). Kvalita oleje urcuje napr. jestli pri urcite teplote jeste bude mazat nebo ztrati mazaci schopnosti, jestli bude tvorit pevne usazeniny v motoru a vyfuku a pod. ale nerika nic o tom, ze vetsi mnozstvi horsiho oleje nahradi nizsi mnozstvi kvalitnejsiho oleje a opacne. On totiz ten horsi olej treba pri vyssi teplote ztrati mazaci schopnosti a nepomuze vam, ze je ho tam vic, protoze vsechen ten olej prestane fungovat. Proc se pri zajizdeni musi davat vice oleje? Protoze na nevyhlazenych plochach musi olej vyplnovat skrabance a ryhy po obrabeni. Na mikroskopu byste to videli jako mohutna pohori, ktere se pri zajizdeni pekne vyhladi do temer dokonale rovnych ploch, ktere k sobe dokonale pasuji a je mezi nimi naprosto minimalni mezera a proto pak staci oleje mene na jeji vyplneni.