Mám simála enduro, r.v. 85 a ještě nedávno docela hezky jezdil.
Dřív jsem si myslel, že má jenom 3 převodové stupně (protože po 3-ce nahoru tam bylo něco jako neutrál), a tak nebyl problém dát na 3-ku 65 km/h (teda aspoň na tachometru:). Pak jsem ale přišel na to, že za tím neutrálem výše je ještě čtyřka! Ovšem dostat ji tam, to je utrpení:(
Jedu na trojku, něco přes 50 km/h a zkouším tam čtyřku směrem nahoru dokopat - vždycky to jakoby cvakne a od řadicí páčky dostanu takovej jemnej "ráz" do nohy, takže si myslím, že jsem ji tam dostal - přidám plyn a motor se rozeřve o 106... je tam neutrál. Takhle to zkusím třikrát a napotřetí už tam čtyřku dostanu. Jenže to už rychlost klesla na 40 km/h a i když jedu po rovině, otáčky se nechtějí zvyšovat, takže tam stejně zase hned cpu za tři...
Jak říkám, dřív jsem nevěděl, že tam ta čtyřka je, a byl jsem spokojenej. Jenže teď na 3-ku těch 65 jako dřív už nevytáhnu - je tu další problém, který v praxi vypadá takhle: dám tam jedničku a přidám plyn.
Dřív jsem z toho dostal v poho 25 km/h, ale teď to motor krásně vytočí do 20 km/h a pak najednou začne chcípat (tím nemyslím snížení výkonu, ale prostě úplně chcípne motor - má zvuk jako při roztlačování, prostě bez jiskry a výbuchů). Jediný řešení je okamžitě ubrat plyn a pak zase přidat, motor se zase chytne, ale jak se dostane ke 20 km/h, zase "vypadne"!
To samé dělá při všech zařazených rychlostech, takže na trojku to vlastně funguje jako takovej automatickej "omezovač" - přes 50ku se to prostě nedostane. To je docela pech, když má simál čtyři rychlosti a mohl by zvládnout i "osm pětek", ale já můžu využívat jen tři stupně, přičemž dosáhnu nejvyšší rychlosti asi jako babetta...
Takže: je tu nějaká možnost, jak opravit tu čtyřku (aby tam šla hned po trojce, a ne po trojce a dvou neutrálech:), nebo bych to měl dát do servisu? A pak to zvláštní chcípání při vyšších otáčkách, které jsem tu popsal... čím by to mohlo být? Moc děkuju za případný rady a nápady.
|