Simson v Iglů - Fórum

www.simsonviglu.cz
Právě je 07 květen 2024, 00:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


Než budete zakládat nové vlákno, zkuste hledat. Pokud nepomůže, použijte pro pojmenování vlákna nějaký dostatečně výstižný, inteligentní a snadno pochopitelný název. Usnadňujete tak ostatním uživatelům - jak nynějším, tak budoucím - orientaci na fóru. Děkujeme
PS: Příspěvky které toto minimum splňovat nebudou skončí na smetišti. Je nám líto…

Kompletní pravidla k nahléhnutí zde



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 29 květen 2008, 18:36 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 leden 2008, 09:02
Příspěvky: 104
Bydliště: Namestovo-Slovakia
Dobry den
Dnes som kupil nove piestne kruzky(38.00) a stale zvoni. Dik za vsetky rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 29 květen 2008, 19:28 
Offline
Uživatel

Registrován: 01 říjen 2006, 13:58
Příspěvky: 1219
S tim nenaděláš nic


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 30 květen 2008, 21:18 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 29 duben 2006, 20:26
Příspěvky: 837
Bydliště: U Hořic
Nezvoni krouzky ale pistni cep

_________________
S70 MEMBRANE Obrázek Vmax over 100km/h

s70 valec, triprefuk, kanal v pistu, klapka, tuning klika, lestena klikovka a kanaly. zavodni oblozeni, sport riditka. Cervena + bila perlet z kolekce YAMAHA R1


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 30 květen 2008, 21:24 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 leden 2008, 09:02
Příspěvky: 104
Bydliště: Namestovo-Slovakia
Ja si nemyslim ze bi to bol cap je to jasne zvonenie kruzkow si myslim


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 31 květen 2008, 16:12 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12 červenec 2006, 19:54
Příspěvky: 287
Bydliště: kousek od Plzně - Vejprnice
I kdyby ti zvonily kroužky, tak to není kroužkama ale pístem, že se v něm ty kroužky už moc mydlí :lol: A kupovat novej píst mi přijde jako hovadina, když pak můžeš připlatit 200 a mít to i s výbrusem :wink:

_________________
Jawa 20+05 + Simson S51B1-3 r.v. 84 @ 1C1-CS r.v. 89 :-) Motor po GO, Vmax= 60-70 :lol:
A pak mam Jawu 250/559 tu dávám postupně dohromady, zatim má Vape SZ 13 :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 31 květen 2008, 19:10 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14 duben 2008, 20:42
Příspěvky: 1340
Bydliště: Liberecko... krásnej kraj... (okres Semily))
taky ti muze zvonit klikovka. sudnej valec, podrz pist a skus jestli nema ojnice vuli nahoru-dolu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 31 květen 2008, 19:27 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srpen 2007, 18:51
Příspěvky: 341
Bydliště: Klášterec nad Ohří
když zvoní tak mu otevři :D

_________________
;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 31 květen 2008, 20:20 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 leden 2008, 09:02
Příspěvky: 104
Bydliště: Namestovo-Slovakia
bubaaak:Ne wuli na horu a dolu nema
coward2: :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 31 květen 2008, 21:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říjen 2007, 16:22
Příspěvky: 1805
Bydliště: Chomutov -> aktualně Brno :)
s tim nic neudelas,.... resi se to tu porad.... a nikdy se to nezpravilo

_________________
NOVÝ PROJEKT NA NAŠEM FÓRU!!!Přepracování dílenské příručky - NOVĚ!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 01 červen 2008, 17:43 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
mne uz viac ludi povedalo ze to robia kruzky, ktore narazaju na hranu vo vlozke valca po ktoru chodia kruzky, t.j.:ta cast vlozky po ktorej behaju kruzky a ona je vydrata a nemusi byt vobec velka a uz je to pocut
:arrow: riesenie : vybrus

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 01 červen 2008, 19:21 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říjen 2007, 16:22
Příspěvky: 1805
Bydliště: Chomutov -> aktualně Brno :)
to sem taky rikal, ze po nespravnym zajizdeni treba... nebo jen starim... ale par lidi rikalo, ze jim to delalo hned po vybrusu atd... nevim.... zda se mi, ze my taky neco cinka, ale neresim to... stejne na podzim prijde 60/4

_________________
NOVÝ PROJEKT NA NAŠEM FÓRU!!!Přepracování dílenské příručky - NOVĚ!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 02 červen 2008, 22:04 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23 září 2007, 21:07
Příspěvky: 499
Bydliště: Slovensko
Bude tu priestor pre dlshie prispevky?
Pri pravidelnom citani ma zaujalo na fore to tvoje zvonenie ...
Nepopisujes zvonivy zvuk presnejsie, preto sa zameriam na najcastejsie moznosti zvoniveho zvuku: 1, zvonivy zvuk spojeny s miernym poklepavanim. Pre blizsie popisanie zvuku - zvuk je riadne zvonivy pri volnobehu a pri nizsich otackach, pri vyssich otackach sa uz neprejavuje, a ak je volnobeh nastaveny spravne, pri kazdom odpaleni nastane klepnutie. Ak chytis motor pevne do dvoch ruk (nie valec a hlavu) citis ako v nom nieco klepne (ale potrebuje to sakra nizky volnobeh). Toto zapricinuju piestne kruzky, ale nie ako pisu ludia na fore, ze vo valci vyjazdili nejaky iny tvar! Drazky sa v pieste zvacsili a kruzky sa v pieste pohybuju hore a dole, samozrejme k tomu prispieva aj opetrebenie kruzkov. Ide o velmi jemny pohyb, ktorý vznika posuvom piestu hore a dole. Piest ide hore, tlaci kruzok pred sebou, ten si sadne na dolnu hranu drazky. Ked pride do hornej uvrate nastane vybuch, ktory zacne tlacit piest dole. Prvy kruzok je tlakom tlaceny chvilu do dolnej hrany, ale ked sa tlak uz uvolnuje kruzok sa presune a sadne na hornu hranu drazky piestu, lebo zacne byt piestom tahany dole. Ten presun vyda klepnutie a nasledne zazvonenie piestu. Cim je vacsie opotrebenie je zvuk vyraznejsi. Pozor, toto casto robia Simaky aj po GO opravach, alebo vybrusoch, ked ludia davaju dokopy piest od ineho vyrobcu a kruzky od ineho vyrobcu. Je asi jasne, ze najlepsie je pouzit sady od jedneho vyrobcu, pretoze kruzky a piest su spolu kalibrovane. Pozor, nikdy nekupuj piest s kruzkami od cloveka co robi vybrusy. Su to zvacsa ludia, co niekde kupili lapovaci stroj, alebo superfinish sustruh a nemaju ani sajnu o motoroch, a su radi, ze maju vobec nejaky kontakt na predajcov piestov a kruzkov, tak ti bezne predaju piest z kosacky a kruzky z Babety, ... Ak by si hladal kalibrovanu sadu - dobre meno ma napriklad vychodoindicka spolocnost Ambika (dodava cele sady aj pre nasu fabriku a dodava Yamahe, Honde, ...), dovaza sa aj do SR aj CR, alebo slusne veci su Rotax, ale to stoji uplne ine peniaze. Na a-k-f, som videl oku lahodiacu kvalitu asi od nemeckeho vyrobcu (nazov si necham pre seba). 2, zvonivy zvuk. Pre blizsie popisanie zvuku - motor zvoni neustale, ci pri volnobehu ci pri nizkych otackach, ci pri strednych otackach a samozrejme aj vysokych (to je uz tazsie rozoznat). Pricinou su opotrebene kruzky a neraz aj prasknuty kruzok. Pozor pod pojmom prasknuty si nepredstavuj polamany. Prasknuty kruzok moze mat mikrotrhlniky sposobene opotrebenim, prudkym narastom a poklesom teploty, chybou materialu, vysokym tlakom, ... Taky kruzok zvoni ako plechovy zvon. Spoznat sa da ak prilozis ucho blizsie (pozor na popalenie) pocujes vyrazne zvonenie v hornej oblasti valca.
3, cinkanie. Pre blizsie popisanie zvuku - v motore najma pri volnobehu a nizkych otackach (pri vyssich sa to celkom strati) pocut cinkanie, akoby cinkalo zahrst minci (dve), cinkanie sa zvacsa prejavuje pri zahriatejsom motore. Ide o cinkot dvoch opernych podloziek, ktore su vlozene medzi piestom a ojnicnym loziskom. Toto bola a vzdy bude stara zvukova "slabost" na svoju dobu takmer dokonaleho motora M531, z ktoreho neskor vysiel dobre znamy M541. Uz ako tinedzer som tento problem riesil, lebo cinkavy zvuk nielen mne liezol na nervy. V istom este vtedy totalitnom casopise jeden clovek uviedol, ze sa toto cinkanie da odstranit poriadnym namazanim plechovych podloziek tuhym mazivom. Ano, ale palivo s olejom si to mazivo casom pekne vyplavilo a cinkanie bolo spat. Ale spat k teme ... Simson ma obojstanne otvorene horne ojnicne oko, do ktoreho sa vklada ihlove lozisko s dvojdielne lisovanou klietkou ihliciek (len na a-k-f som videl aj jednodielnu klietku tusim pri nejakej tuningovej sade). Snaha projektanta v motore co najviac znizit trenie v oblasti piestneho capu ho doviedla k naprojektovaniu netradicnych plechovych podloziek, ktore je mozne vidiet v celom motore (staci sa podrobnejsie pozriet na prevody, spojku, ...) - rukopis projektanta, ktorym sa snazil odelovat rozdielne rotujuce diely od seba. Tieto maju okrem eliminovania trenia ciasocne zabranit aj axialnemu pohybu ihloveho loziska v ojnicnom oku. Vymedzovacie plechove podlozky priniesli so sebou cinkavy vybracny zvuk, osobne som ich nevidel pouzite v ziadnej inej konstrukcii motoru tej doby. Zaujimave bolo, ked som rozobral stary motor ako mal pekne vylestene kruhy na piestnom cape od plechov, co ma utvrdilo v tejto teorii - cinkaju o piestny cap. 4, Hlasne zvonenie piestu. Pre blizsie popisanie zvuku - nepravidelne pozvonovanie zapricinene nadmernym pohybom piestneho capu zo strany na stranu. Dovodov moze byt niekolko (opotrebene ulozenia v pieste, volny ojnicny cap, prehriatie capu a strata tepelnych vlastnosti, vysoke vibrovanie piestneho capu, ...). Zname je, ze ocelovy piestny cap sa nezvacsuje vplyvom teploty rovnako ako sa zvacsuju oka v pieste, ktory je vyrobeny so specialnej zliatiny hlinika a dalsich prisad. Zaujimave je najma to, ze za mojich tinedzerskych cias sme piestne capy vylisovali prostrednictvom skrutkovych pripravkov a vylisovanie bolo znacne narocne na presnost, aby nedoslo k poskodeniu piestu. Dnes sa piestne capy daju natlacit volnou rukou :-( a to ma utvrdzuje v teorii, ze kvoli zlahceniu montaze vyrobcovia pristupili k zmene presahu, ktory bol pre piestne capy bezny, a ktory zabezpecoval presne a pevne uchytenie v okach piestov. Hawk dohovoril som.
Skoda, ze si ten zvuk nepopisal so vsetkymi atributmi a sprievodnymi javmi.

_________________
RZT SVI90S, RZT46SP kľuka, RZT 5 qualt, VAPE, RZT 5 lamel. spojka, Areche karbec, Sportauspuff RZT R, RZT gabel, RZT tuning. filter, Repsol Competicion, Castrol MTX, 16zub.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 03 červen 2008, 18:53 
Offline
Sponzor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 únor 2008, 21:18
Příspěvky: 1214
Bydliště: Levoča (SK)
Tak toto bolo super čítanie.Zase som trocha múdrejši aj čo sa týka generalky.Ďakujem.

_________________
simson s51 1E1/CS enduro,1990, 60/4, Amal19,NGK,TTS,MTX80W,Hlava50,16z,REZO32.

Auto vozí telo,motorka dušu.

http://www.youtube.com/user/ZweiradteileShop/videos


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 03 červen 2008, 19:40 
Offline
Sponzor

Registrován: 21 září 2006, 20:04
Příspěvky: 1378
Bydliště: Blizko zarnovici (SK)
hruso25 píše:
Tak toto bolo super čítanie.Zase som trocha múdrejši aj čo sa týka generalky.Ďakujem.

Pripajam sa a ukladam do pc :)

_________________
70/4,Jednokruzkovy piest,Rezonanz Tuning Auspuff 32mm,Mikuni VM20, 17zub.
Uz sem velmo nechodim, keby nieco surne tak ICQ:216270086
kupim doklady na apriliu ext 350..kto by vedel pls piste urcite sa dohodneme


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Simson mi zvoni
PříspěvekNapsal: 05 červen 2008, 13:22 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13 leden 2008, 09:02
Příspěvky: 104
Bydliště: Namestovo-Slovakia
Cinka pri nižsich otačkach (volnobeh) ale pri vyšich sa to strati


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.090s | 12 Queries | GZIP : On ]