Možná by bylo fajn si popovídat, jak to v té vidli funguje. Čili co do kontrukce je vidle v simsonu
netlumená pružinovka s olejovým dorazem. Má pouze jedno sice dlouhé, ale nelisovné pouzdro. Čili pokud v ní není olej, tak chodí na kovové dorazy a není mazáno pouzro, čili se vydírá a zvětšuje se jeho vůle. Břity gufera též nejsou mazány a rychleji opotřebovává. Vidlice si sice může zdát tvrdší, ale je méně citlivá a pomaleji se vrací. Ohledně vikozity je celkem fuk, co tam dáte, protože ovlivníte pouze chod okolo dorazu. Otázka je, jak dobře funguje mazání, když tam narvete hustý olej. Protože, jak jistě víte, tak olej je na dně noh a nahoru se dostává rozstříkáváním ve vidlici. Čili není jisté, jestli se bude hustý olej rozstříkávat stejně dobře jako předepsaný a dostávat se až nahoru ke guferu a k pouzdru. Jenom malá poznámka. Jak jsem jsem napsal výše. Takhle vidle nemá lisovaná pouzdra, čili když si je jednou vydřete, tak vám pomůže jedině výměna spodních noh. A ještě k oleji. Sice se zdá, že se do něj těžko dostane bordel, ale bohužel opak je pravdou. Padá do něj bordel, který vzniká třením pružin o vnitřní nohy. Bordel napadá do oleje a ten ná vytvoří brusnou pastu a vydírá pouzdra.
Teď ještě trošku k viskozitě. Ta se řeší hlavně u vidlic, které mají tlumení. Protože fukční vidlice musí být schopna jít jistou rychlostí dolů a do původní pozice se vracet jinou rychlostí(většinou menší). Zní to hezky, ale problém je pro kontrétního jezdce a jeho styl tohle naladění určit. Proto se dělají vidlice buď bez externí regulace tlumení a pružení(to řešit nebudeme) a s. U tlumení s externí regulací se naleje předepsaný olej a rychlost vracení se řeši otáčením nějakého čudlu(ten mění velikost průtokových otvorů), ale co u vidlice bez externí regulace? Tam velikost průtokových otvorů nijak měnit nemůže. Čili zvýšení nebo snížení množtví oleje proteklého za jednotku času se řeší změnou viskozity. Ale to nás u sima nepálí, protože jeho vidlice tlumení
neobsahuje.......