Simson v Iglů - Fórum
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/

Tomo
http://www.simsonviglu.cz/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=19361
Stránka 6 z 6

Autor:  Jawak7 [ 01 červen 2014, 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

tak tomu neverim že 5mm "studene" LED svietia lepšie ako 21W /6V žiarovka... LED máju mali vyžarovali uhol, a svieti len predná časť... pri žiarovke je pekne osvetlená cela lampa...

Autor:  Seldi [ 01 červen 2014, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

Pokud nato koukas primo, tak jo, ale pokud se nato kouknes trochu z uhlu, jak rika javak, tak neuvidis nic ;-)

Autor:  S.M-A-RT [ 05 červen 2014, 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

4x3W a nikdo za tebou nic neuvidí, v noci už vůbec ne. Na koncové bohatě stačí 1-2W, na brzdové těch 3-5W.
Tady je světlo co jsem dělal pro jednoho simsoňáka, dvě 3W ledky, viditelnost perfektní :) S 21W žárovkou se to nedá srovnat.

https://www.youtube.com/watch?v=-qRqMBC97dM

Autor:  tomo [ 22 červenec 2014, 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

tak toto som vyhrabal na nete. Kto by to bol kedy povedal na súdruhov z DDR :twisted:

V roce 1973 KSČ (skrze Motokov) definitivně rozhodla, že se přestane vyrábět "neperspektivní" Jawa 90 (Sk-90) a rovněž zamítli i chystanou (respektive připravenou) výrobu VM238 Mistrala. Ten druhý zákaz Motokov hájil tím, že navrhovaná počáteční cena (do které se promítaly náklady na vývoj a zavedení výroby) by byla příliš vysoká a Mistral by byl neprodejný (což tak úplně nebyla pravda, viz níže).
Ještě v témže roce řijela "delegace" z východoněmeckého Suhlu do Považských strojíren, vyjednávat licenční podmínky výroby některých prvků Jawy 90. Konstruktérům IFA se především líbil koncept této jediné koncepčně moderní československé motorky. Od podniku chtěli především koupit licenci převodovky. Vývojem událostí (zrušení výroby Sk-90 a odmítnutí výroby VM238) dost zklamané vední podniku však Němcům dalo celou dokumentaci Jawy 90 zadarmo a jako bonus jim podarovali i dokumentaci nerealizovaného Mistrala.

Není pak tedy divu, že do roka se podařilo Němcům na veletrhu představit nového "převratného" Simsona S50, který se objema (česko)slovenským motocyklům nápaditě podobal.
Nikde ve východním bloku se v tu chvíli nevyráběl podobně moderní malý motocykl a když se rozhodovalo, která země zastane vůdčí roli ve výrobě malých motocyklů, Němci dostali přednost.

Do Němců byly ale vloženy příliš velké naděje, které se ale podařilo splnit až za dlouho. Jediné tedy pro nás "utěšující" gesto bylo prodloužení výroby
značně zastaralého pionýra o dalších 9 let, dokud Němci nebyli schopni svou výrobou Simsonů pokrýt i československý trh. Kvalita 16 let neinovovaného pionýra, kterého se navíc snažili jen víc a víc zlevňovat, byla mizerná.

Takhle končí legendy a rostou druhé! Takto se plánovaně likvidoval perspektivní průmysl... A jak to bylo vlastně s těma cenama? Simson byl nakonec podstatně dražší než měla být Jawa 50 Mistral, jejíž výrobu Motokov zamítl. Okamžitě po zavedení prodeje v ČSSR byl Simson S50 beznadějně vyprodaný a pro své majitele se stal jakýmsi symbolem "prestiže". O pionýry okamžitě zájem opadal. Po úplném pokrytí trhu těmito předraženými padesátkami se stal pionýr neprodejný a jeho výrobu v roce 1982 úplně ukončili. Srovnání úrovně techniky, kterou Simson disponoval, a výbavy našich prototypů, mluví jednoznačně...
Například bezkontaktní zapalování, které měl Simson S51 až od roku 1980 byl na prototypu Mistralu už v roce 1969 a model připravený do výroby ho měl! První S50 byly trojrychlostní, Mistral měl 4 kvalty, alternativně pět, celkové parametry měl lepší.

Za celou touhle akcí jde ale tušit trochu jiný záměr. Celé Slovensko se v období "normalizace" výrobně zaměřovalo na zbrojní výrobu a špičkový strojní podnik ve středu Slovenska, vyrábějící Motocykly byl komunistickým pohlavárům trnem v oku. Po ukončení výroby pionýrů se zbylá výroba Babett z Považské Bystrice odstěhovala a v podniku se nadále vyráběly především strojní (+ zbrojní) součástky. Kecy o neprerspektivnosti Jawy 90 a vysoké ceně Mistrala byly tedy spíš záminkou k likvidaci...

Rozhodně se nejedná o okopírovaného Simsona, jak hodně lidí tvrdí .

Autor:  Ond3x [ 22 červenec 2014, 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

A pak ti tu bude nějaký blbec tvrdit, jak bylo za komunisty dobře

Autor:  tomo [ 22 červenec 2014, 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

Mám len 16 rokov, ale keď čítam takéto veci alebo sa rozprávam s octom alebo dedom, tak som aj celkom rád :) , že žijem v tejto dobe, ktorá tiež nie je najsvetlejšia. :(

Autor:  hruso25 [ 23 červenec 2014, 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

Tomo, je veľmi dobré že s dedom a ocom rozoberáte život za komančov.Hlavne starší ľudia ospevujú ako bolo voľakedy dobre.Zabudli, čo sa v tej dobe dialo a ako sa žilo.
V polovici roka 1970 sa rozhodlo o výrobe nového motocykla.Prvý prototyp bol postavený v r.1971 a druhy ako na fotkách v roku 1972.Výroba mala začať 1977 no k tomu už nedošlo. V Povážských strojárňach sa pripravovali na výrobu leteckých motorov DV-2.Výrobu Babiet presunuli do Kolárova.Po čase prišli na to, že im chýbaju devízi (zahraničná mena) v ďaka ktorej mohlo nakupovať technolúgie v kapitalistickom západe.Jawa 90 PS Lizárd,Manet a Babetta sa veľmi dobre predávali na západe za tvrdú menu.
Viac v knihe:http://www.muzeumpb.sk/publikacie/historia-vyvoja-a-vyroby-jednostopovych-motorovych-voziel-v-meste-povazska-bystrica.html?page_id=666

Přílohy:
Poznámka: Jawa 50 238 Mistral
stiahnuť (2).jpg
stiahnuť (2).jpg [ 17.04 KiB | Zobrazeno 2575 krát ]
Poznámka: Jawa 50 238 Mistral
stiahnuť.jpg
stiahnuť.jpg [ 8.68 KiB | Zobrazeno 2575 krát ]
Poznámka: Jawa 50 238 Mistral
stiahnuť (1).jpg
stiahnuť (1).jpg [ 5.45 KiB | Zobrazeno 2575 krát ]

Autor:  tomo [ 19 říjen 2014, 14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tomo

Tak medzičasom som spravil vodičák a podrel som simsona aj po cestách :twisted:
Biely simson bol okresaný len na prvočasti aby sa na ňom dalo ako-tak jazdiť, na prvej fotke vidno ako vyzeral cez leto a na ďalších je už rozobratý a pripravený na zimu :mrgreen: budem sa musieť povenovať elektrike no stále neviem, že podľa ktorej schémy.
Mimochodom ten led panel som vyhodil a teraz na zimu plánujem do zadného svetla a smeroviek narvať 3W LEDky
Inak veľmi by mi pomohlo ak by mi sem niekto dal návod alebo odkaz na to ako opraviť alebo aspoň skontrolovať dobíjanie, lebo mi to NEDOBÍJA (na 6V simsone B2-4)

Přílohy:
WP_20141012_015.jpg [852.79 KiB]
Zatím nestaženo
WP_20140816_002.jpg [622.07 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: STK
WP_20140805_002.jpg [637.23 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: 51 zubová rozetka
WP_20141019_003.jpg [464.7 KiB]
Zatím nestaženo
WP_20141019_002.jpg [423.61 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: včera som ho okresal
WP_20141019_001.jpg [431.45 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: hard cross
WP_20140725_001.jpg [848.96 KiB]
Zatím nestaženo

Stránka 6 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/