DRN píše:
miro.ferko píše:
DRN píše:
To tam fakt nepatri.
Prečo si myslíš, že tam nepatrí?
Ja si to nemyslim, ja to vim, par let mne loziska zivej.
Tohle je do cca 120 stupnu, schvalne koukni kolik je na pistnim cepu.
Podminky pro lozisko na klice a na cepu jsou nesrovnatejne, navic je pouzitej jinej druh plastu.
Oznaceni kleci je KBK a rozmer pro horni oko, KZK a rozmer pro spodni oko.
Dlouhodobe to provozovat opravdu nepujde.
V prvom rade ja sa bavím o SKF alebo ak chcete ešte o NSK !
... takže keď ti v AKF predajú ložisko s plastovou klietkou, tak ten motor zložíš, naštartuješ, klietka na ložisku sa roztaví a máš po vtákoch?
https://www.akf-shop.de/nadellager-k12- ... ig/a-3715/Aha teba ložiska živia! Aha ložisko s plastovou klietkou nepatrí na piestny čap. Aha dlhodobo to prevádzkovať nepôjde. A čo tak spaľovací motor v rotavátoroch Agzat, a čo tak motor v skútroch Derbi, a čo tak Briggs Stratton Vanguard, a čo tak letecký motor M601 (turbo vrtuľový le-tec-ký motor)?
Do roku 1970 to chápem lebo to boli plastové klietky z prvo polyamídu. Ten mal samozrejme nízky bod tavenia (cca 120stup.) a tieto ložiska sa používali len v „studenej“ konštrukcii. Koncom 70-tých rokov a začiatkom 80-tých rokov prišla firma Zeltner Genas (vyvijajúca polyamid od roku 1939) s novými typmi polyamidov (aromatizované polyamidy – nazývané tiež meta aramídy) PA66, ktoré mali bod tavenia 260 stup. Koncom 90-tých rokov zase s novými typmi polyamídov (para aramídy) Twaron, ktoré majú bod tavenia 550 stup (kedy bude mať M541 na piestnom čape 550 stup.?). Tieto polyamídy dnes tvoria základ tvorby kevlaru! Mimochodom para aramidy majú pevnosť v ťahu 5-násobne vyššiu ako oceľ. Plastové klietky z para aramídov majú vysokú odolnosť voči oderu, nízku hydroskopickosť, vysokú chemickú odolnosť (vôbec nekorodujú), chemickú stálosť, nízku špecifickú váhu, ich vysoká vodivosť statickej elektriny bola eliminovaná antistatickými preparáciami, ale sú neskutočne drahé (ložiská s plastovou klietkou stoja 2x toľko ako s oceľovou klietkou). Firma Zimmerman para aramidy používa ako základnú zložku do pretekárskych brzdových obložení. Vo všeobecnosti sa však na výrobu plastových klietok používajú základné modely plastov: para aramid a teflon. Ložiská s teflónovou klietkou majú jasné označenie a používajú sa len v studenej konštrukcii. Samozrejme sú firmy (Kinex, ...), ktoré skúšajú vyrábať klietky či dokonca celé ložiská (PDF ložiská) z iných typov plastov, ale tie nie sú určené pre spaľovacie motory.