Pro nějaký porovnání, mám už několik let 70/4 z AKF , maximální otáčky 8-8,5tis ot/min (podle převodu), vmax 80km/h (na převodu nezáleží, s těžším převodem míň vytočí). Zezačátku jsem na tom měl Amal 19, teď Dellorto 19, zkoušel jsem i 21 ale pocitově změna žádná. Spotřeba - pod 4,5litru se nedostanu ani když jedu fakt normálně, spíš kolem pěti. Někdo z fóra (patt?) má ale ten samý válec myslím s původním 16N3-4 karburátorem a má spotřebu do 3litrů. Životnosti bych se ale nebál, mám na tom najeto přes 10tis. km a rozhodně se ten motor umřít nechystá
Že 5Q něco utáhne nebo neutáhne nejde jen tak říct když nemůžeš porovnat pilový diagram tý převodovky (to není problém udělat v excelu) s průběhem točivýho momentu válce (tohle už je horší), ale obecně bych se toho nebál (Simson MS50 měl dlouhej 5Q z továrny a jen o 1kW víc) . Když pak ještě řekneš jelo by to, pokud bys vážil 65kg tak tomu jen nasadíš korunu
Ještě mám poupravenej 60ccm válec od člověka co dělal (dělá?) občas válce na pionýry, ale předloni jsem to stihl skoro hned přidřít a od tý doby co jsem to dal na výbrus jsem se zatím nedostal k tomu abych to posadil na nějakej motor tak nevím jak se to bude chovat.
Obecně bych ale spíš doporučil nechat upravit (fk, stejsky apod.) a převrtat sériovej válec na 60ccm, odpadá starost s frézováním karterů.