Ahoj pánové. Sice už jsou příspěvky starší, ale tohle přebíjení je docela nešvar 6tkových Símů, tak jsem si říkal, že to sem napíšu a někomu to snad pomůže. Dá se o tom dočíst i v origo německé příručce. Taky jsem se po tom pídil hroznou dobu, ale našel jsem, vyzkoušel a Světe div se, ono to funguje. To přebíjení (až 11V) dělají velké přechodové odpory. TZN: Zasraté a zoxidované konektory. Kupte si pytlík měděných konektorů, kleště a nacvakejte je místo těch starých. Minimálně na vývody dobíjecí jednotky, ale i na přívod k zadnímu světlu a celkově neuškodí přecvakat všechny. Důležitá jsou také nová konektorová očka na baterii a v neposlední řadě mezapomeňte důkladně vyčistit svorkovnici pojistek. Předem upozorňuji všechny nevěřící rejpaly, že Simsony již nějaký čas opravuji a pár už jsem takto z jejich přebíjení vyléčil. Dává to pak doopravdy přibližně rozmezí 6,5-7,2V i při vysokých otáčkách. Je jasné, že dobíjení může kazit i jiný problém, ale tohle bývá jeden z nejčastějších a řešení stojí cca 60 korun. Ten přechodový odpor mate dobíjecí jednotku a vzhledem k tomu, že Ohmův zákon musí platit i v Simsonu, lezou z toho takovéhle nesmysly a ničí to baterie
P.S. špatné konektory zlobí i u dobíjecích jednotek Simsonů 12V.