Kdybych já chtěl kupovat simsona tak bych si simsona nastartoval a kdyby měl malou kompresi tak bych ho nekoupil. To se stává málokdy.
Dál bych si sundal dekl od zapalování a vzal za rotor, muzes pouzit i sroubovak, ktery opres o blok motoru a rotor.
Kdyz bude mit vuli tak je to na generalku. Jeste si dat pozor na vibrace a bouchání v motoru.
Kdyby ti nepovolil sundat kryt zapalovani tak planuj generalku motoru, zaroven zjistis v jakym stavu je retezove kolecko a retez, jestli se nerozpadaji clanky retezu (prepnuti retezu a v krajnim pripade vysypany lozisko v motoru).
Zaroven muzes pootocit rotorem, jesti neuslysis bouchani - vetsinou ojnice a cvrnceni - volny pist a spatny pistni krouzky, huceni to budou loziska na klikovce
Kdyby někdy někdo v budoucnu chtěl kupovat silnější obsahy, třeba i hodně ojetý.
Někdo kupoval 80 yamahu chlazenou vodou bez papírů. Dal za ní 6000 kč.
Prodejce říkal, že je motor zgenerálkovaný a je vymeneny pist. Yamaha dt 80.
A realita?
Motorka mela malou kompresi. Takze jedine sundat valec.
Valec vyjetej, byl tam predposledni vybrus, rejhy uvnitr valce hranu na konci valce, kterou sem ještě nevidel a měl tam predposledni vybrus takze rejhy nezmizej a dalsi vybrus nezarovna cely povrh. Píst tam sice dal novej a dal i ten starej pist, ale dal ho do uplne vyjetyho valce.
Dále vůle na loziskach na klikovce a vule na ojnici tak 0,2-0,3 mm.
Vzdalenost 250 km, takze taky problem.
U motorky nebyl vzduchovy filtr, takze sel vsechen prach do valce, to je jako brusivo.
Ve válci s tim starym pístem byla vůle 0,42 mm. (Ta vůle neni udávaná největší.)
Píst dal do válce o jeden výbrus menší.
Možná se koupí největší píst, který se prodává, dám vám vědět jak to dopadlo, ale stejně ojetý válec má největší průměr 51,21 mm a nejmenší průměr 51,05 mm.
Píst měl průměr 50,69 mm
Poslední výbrus má průměr 51 mm.
Bud netusil, ze se tam vejde ten nejvetsi pist, nebo mel mensi pist doma. Dal tam o jeden výbrus menší píst.
Dále byl rozpadlý spojkový koš, protože uvnitř něho jsou gumy, aby zmenšovaly rázy od zadního kola.
Valec nebo i vybrus 1500 na Yamahu dt 80.
Generalka lozisek 1000 2500 minimalne
Na toto by se nechalo jezdit, ale musela by se kontrolovat ojnice a jak by se zhorsovalo bouchani tak to je na generálku klikovky.
Ojnice a přelisování klikovky 2000 4500.
Takže se koupila jina klikovka cena 1200 kč, protože do ty jeho klikovky se nenechala sehnat ojnice, mozna byla klikovka z jinyho stroje. Ojnice byla sirsi a byl jiny prumer pro ojnicni cep.
Takze koupil zrepasovanou klikovku, Ojnicni cep byl kratsi asi o 4 mm, v otvoru v klikovce pro ojnicni cep byly tak 1 mm hluboky ryhy.
Zavit u spojky mel byt m12, byla m10 a jeste prerezana rucne vratidle.
Klikovka byla vic slisovana a proto se musel snizovat stator v zapalovani.
Nova klikovka by stala 14 000 kc
Cena dilu tak 6 000 kč.
Spojkovy kos na 5 lamelovou spojku se neda sehnat, tak se dala 4 lamelova spojka, ale musi se snizit kos a i koliky na kosi pro 5 srouby.
Dale se musela zkratit 4,5 mm tycka pro vypinani spojky.
Dale sme vymenili dve kola prevodovky, zuby byly trochu poniceny.
Gufero k radicce v opravny sade bylo bez gumicky, asi tam nemusi byt a neda se tam dodat, koupili sme jiny gufero a gufero k naslapovacce melo vnejsi prumer o 1 mm mensi prumer.
Valec meli vybrousit na 0,03 mm, ale i se 0,04 mm to jede.
Jeste zadni tlumic nema utlum, takze tak 1000-2000 kč. 5500 kč.
Kdyby se chtěl koupit větší obsah válce tak ten vyjde i s postovnym tak na 5600, ale to už se musi vyměnit ojnice, protože ta větší tlaky už nevydrží.
Někdo koupil 125 aprilii dvoutakta. Z volnobeznych otacek se to nechalo hur vytocit.
Po rozdelani byl ojety valec (ojety nikasil).
Jak jsem již psal, komprese, sundat dekl od zapalovani a pootocit s rotorem a v horsim pripade pocitat s koupi novyho valce.
(Generalka lozisek 1000.
Ojnice a přelisování klikovky 2000 3000
Lepší válec 5600 8600.
Zadní tlumič 1000 9600.)
Tak sem rozdelal motor od yamahy.
Byl poniceny spojkovy kos - privareny plech a v prevodovce to chce vymenit ozubeny kolo naproti retezovymu kolecku.
Dále je volny vinuti na svetelny civce, takze vymena.
Tak píšu zhruba po roce.
U koupený zrepasovaný klikovky se vysypala ojnice, přesněji motorka chvíli jela a potom šla ztuha.
Zadřela se ojnice. S ojnici lze hýbat chvíli, ale po chvilce se ojnice zasekává. Možná neměla ojnice vůli do stran, aby se pohybovalo ojnicni lozisko, to se musi vždy hýbat.
Takže je to asi na prodej motorky...
Když se vymění u simsona válec z 50 na 70 a je na ojnici najeto více jak 5000 km tak se musí vyměnit ojnice, jinak se ojnice časem stejně vysype. U mě po 18000 km ojnice najela asi 3000 km.
Nedávno jsem měl babetu dvourychlostní, měla najeto asi 3500 km, dal jsem tam upravený válec na vyžší otáčky a zvýšil jsem kompresy a motor najel 150 km a ojnice začala mít vůli asi tak 1 mm.
Ojnice si zkrátka zvykne na určitý tlak a otáčky a když se razantně zvýšeji otáčky a tlak tak se ojnice vysype.
K babetě jsem měl ještě druhej motor se zrepasovanou ojnicí a po 60 km motor stále jede.
Motor na babetu najezdil dalších asi 4000 km v extrémních otáčkách. Válec měl vůly 0,04 mm a po 4000 km byla vůle 0,11 mm a i potom se přidřel.
Válec byl upravene a kdyby jsme tam daly 68 trysku jak je u karbecu u pionyra tak by se motor asi nezadřel. Poměr oleje 1:30. Na stelle se jelo a najednou se stella přidusila a přidřela se, ale na pístu to nebylo vidět.
Měnilo se zapalko, karburátory a hlava.
Při koupě simsona se můžete podívat na molitan, když je měkký, tak bude více namahaný potah.
Podívat se na gumy na kyvce a držáku motoru, případne vzít za zadní kolo a za motor.
Místo gum dávám vodovodní trubku na povrchu trochu zmenšim průměr.
Tvrdost předních tlumičů.
Jestli je utažený výfuk u válce, může být stržený závit u výfuku. Třeba když je u výfuku nějaký držák.
Vůle v kolech, případně, prasklý dráty.
Vůle v krku řízení.
U simsona by měl fungovat volnoběh motoru.
Směrovky. Světla, brzdový světla.
Koupě skůtra, Peugeot vivacity 50.
Prodejce skutru Peugeot Vivacity uváděl moto bez investic a na skůtru jezdila žena.
Na skutru kdysy dávno před ním jezdila žena, ale to první dva tisíce km a další 4000 km jezdil prodejce.
Přijely jsme pro skůtra cena dopravy 900 kč a on nám řekl, že je špatná baterie a prý po odpojení baterie je špatně čitelná palubovka a kilometry.
Jenže kilometry musejí vyfotit při převodu motocyklu.
Nejdříve by měl prodejce dojet na evidenčku cena asi 300 kč a potom motocykl odhlásí on a zároveň přihlásí motocykl na nového majitele.
Evidenční kontrolu nechce prodejce zaplatit.
Nový tachometr stojí 8000 kč a starší nejde sehnat.
Prodejce mě maximálně koupí a pošle baterii což ho vyjde celkově na 500 kč, když jsem po nim chtěl, aby mě poslal 500 kč tam mě řekl, že mě už nedá ani korunu.
Po třech měsících mě baterii neposlal, nekomunikuje, nezvedá telefony.
Dále jsem zjistil, že mě skůtr vybíjí baterii za 3 dny je vybytá, asi je špatná palubovka.
Palubovku dáme z obsahu 100, ale musejí se přepojit kabely a napojit jiný náhon.
Ještě jsem zjistil, že se někdo hrabal v palivoměru v nádrži vůbec nefungoval.
Dále u předních tlumičů trochu proniká olej.
Skůtr stál 15000 kč a 500 kč mě zlevnil na tachometr, jenže tachometr nejde sehnat.
Příště si všechno předem ověřit to co píše prodejce do inzerátu. Raději zavolat ten den ráno jestli všechno funguje jak předem garantoval a teprve potom se na stroj dojet podívat.
Kdybych to tušil jakej je problém s tachometrem tak bych skůtr nekoupil.
Kilometry budou řešit na každý technický.
Ještě mě na skůtru vadí, že nemá postraní stojan.
Nejlepší je koupit stroj v co nejlepší kvalitě. Taky záleží na cenně, potom je s tím méně problémů.
Přihlášení motorky.
Prvně ideálně musí prodejce dojet na technickou ke kontrole čísel u motocyklu. Cena zhruba 300 kč.
Odhlásit a přihlásit na vás může i prodejce stačí mít ověřenou plnou moc a doklady pošle prodejce. To ho celkem bude stát 600 kč. Evidence a přehlášení motocyklu. Při technické by měla být evidence čísel zdarma.
Potom ideálně dojít na registr vozidel a tam motocykl prodejce odhlásí a kupující si motocykl přihlásí.
Přihlášení motocyklu na úřadu stojí 300 do obsahu 50 a 500 kč při obsahu nad 50.
Stačí mít platné povinné ručení při přihlášené třeba i na minulého majitele.
Odhlášení a přihlášení se může udělat i pomocí plné moci, která je ověřená na poště.
Odhlásit a přihlásit motocykl může i kupující, když má plnou moc od prodejce, která je ověřená na poště nebo na úřadě. V tomto případě sezaplatí celkem zhruba 600 kč. Kupující třeba bude i chtít podepsat kupní smlouvu.
Spz při ztrátě nebo pokuď je poškozená je cena 250 kč a u auta 450 kč.
https://www.moto-inzerce.cz/Kupn%C3%ADs ... zdarma.pdfhttps://www.moto-inzerce.cz/kupni-smlouvahttps://www.moto-inzerce.cz/Pln%C3%A1-moc.pdf