Vygoogli si elektrické schéma a seznam se se všemi prvky elektrického zapojení. Klíček zapalování v poloze 1 dává přední obrysové svítí, blinkry svítí, klakson troubí, víc nic není z baterie. Poloha klíčku 2je pro osvícení budíků. Po nastartování se zbývající světla přední zadní, brzdové napájí ze světelné cívky. Jedna cívka je pro zapalování, druhá je pro světla a třetí pro dobíjení. Při svícení brzdového svetla se dobíjecí proud snižuje. Takže brzdové je částečně na dobijeci cívce. Řídí to ELBA. Poloha klíčku 2 snižuje taktéž kvůli osvícení budíků dobíjecí proud. Blinkry myslím jedou jenom z baterie, nebo s nutnou podporou, když vyndám baterii tak nejdou vůbec. Když je hodně vybitá tak blinkry začnou divně blikat. Úplně vybitá baterie a blinkry nejdou vůbec. Při téměř vybité baterii jdou divně, slabě a chaotický zvuk se ozývá z přerušovače ELBA. Pokud Simson nebyl skladovan leta v suchu nejlépe s nabitou zapojenou baterií, která funguje jako jako antikorozní ochrana všech ukostrenych kovů, zkoroduji kabely a kontakty a dost možná odejdou elektrické jednotky. ELBA je první podezřelý který to dělá rád. Ja mám elbu původní z r. 1990, a už mám podezření že mi blbne.
_________________ S51-58ccm/origo kanály/6.5ccm spalovak/BVF16,70hl.t.,62/21/16z, GPS 65skopce-zalehnuto, 62rovina, tacho pres45tiskm, papka 2.7L 95okt./1:25oilSyntetika/VIF SuperB.Aditivum , max 340km/den
|